beantwoord

Met korting reizen

• 9 juli 2014
  • 1 reactie
  • 467 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Zojuist een antwoord gehad op mijn vraag van een maand geleden. Ik snap het niet, kan iemand van de NS het uitleggen?

Mijn vraag aan de NS:
Ik heb een probleem. Ik heb hier verschillende malen over
gecorrespondeerd, maar het wordt niet opgelost. Ik heb een OV-jaarkaart,
regelmatig koop ik 2-1 toeslag als de 2e klas vol is. Tijdens voordeeluren
koop ik het kaartje met korting. Met het afschaffen van de papieren
kaartjes kan ik 1) geen 2-1 toeslag kaartjes voor een traject meer kopen,
2) geen 40% korting meer krijgen. Kunt u mij helpen?

Het "antwoord" van de NS:
Dank u voor uw bericht van 7 juni 2014, waarmee u informatie opvraagt over het gebruik van uw OV-Jaarkaart.
Met een OV-Jaarkaart tweede klas kunt u alleen eerste klas reizen, als u aanvullend een eenmalige OV-chipkaart koopt. Deze kunt u kopen bij een servicebalie of bij de kaartautomaat.
De eenmalige chipkaart is alleen zonder korting verkrijgbaar. Wilt u met korting reizen, dan dient u gebruik te maken van een reguliere OV-chipkaart (bijvoorbeeld een anonieme OV-chipkaart).
Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.

Ik heb vandaag een anonieme OV-chipkaart gekocht, hoe laad ik daar 2-1 overgang met korting op? Of klopt het antwoord wat de NS zojuist geeft niet?
icon

Beste antwoord door Bart NS 10 juli 2014, 14:20

Dit antwoord is helaas niet het juiste antwoord. Ik zal dit intern aankaarten. In andere topics heb je het juiste antwoord kunnen lezen: je kan alleen 1ste klasse reis met je 2de klas abonnement door middel van de Toeslag 2-1 Dagkaart. Eind deze maand zal deze ook voor de daluren voor jouw OV-jaarabonnement beschikbaar komen. Als je daardoor extra kosten maakt, kan je die naar mij sturen in een privébericht zodat ik die kan vergoeden.
Bekijk origineel

1 reactie

Dit antwoord is helaas niet het juiste antwoord. Ik zal dit intern aankaarten. In andere topics heb je het juiste antwoord kunnen lezen: je kan alleen 1ste klasse reis met je 2de klas abonnement door middel van de Toeslag 2-1 Dagkaart. Eind deze maand zal deze ook voor de daluren voor jouw OV-jaarabonnement beschikbaar komen. Als je daardoor extra kosten maakt, kan je die naar mij sturen in een privébericht zodat ik die kan vergoeden.

Reageer