beantwoord

met studenten ov naar duits

• 14 januari 2020
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben in bezit van een studenten week ov

En ik wil graag een keer met de trein naar oberhausen maar dan moet ik dus gewoon de volle pond betalen als ik met de ICE naar duitsland wil? Kan ik niet alleen de toeslag betalen? Een retourtje is gewoon rond de 40 euro en dat vind ik persoonlijk echt te duur.

Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand alternatieven?

icon

Beste antwoord door Thom 14 januari 2020, 19:39

U kunt bij NSInternational een kaartje van uw woonplaats naar Oberhausen kopen en dan vult u in 100 procent korting in Nederland. Neem uw studentenkaart mee als bewijs dat u er recht op heeft maar check er niet mee in. Dan betaalt u alleen voor het Duitse deel. Het is trouwens dan nog 17 a 18 euro voor een enkele eis

U kunt ook met de stoptrein vanaf Arnhem richting Oberhausen reizen. In dat geval zijn de tickets goedkoper. Gunstig is bijvoorbeeld het Länderticket van NordRhein Westfalen. Het is een Duits kaartje maar toch vanaf Arnhem geldig. Het is wel zaak u even in de verschillende kaartjes te verdiepen.

U kunt met de NRW-ticket niet met de ICE. U heeft wel een dag vrij reizen in alle regionale treinen in NRW.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt bij NSInternational een kaartje van uw woonplaats naar Oberhausen kopen en dan vult u in 100 procent korting in Nederland. Neem uw studentenkaart mee als bewijs dat u er recht op heeft maar check er niet mee in. Dan betaalt u alleen voor het Duitse deel. Het is trouwens dan nog 17 a 18 euro voor een enkele eis

U kunt ook met de stoptrein vanaf Arnhem richting Oberhausen reizen. In dat geval zijn de tickets goedkoper. Gunstig is bijvoorbeeld het Länderticket van NordRhein Westfalen. Het is een Duits kaartje maar toch vanaf Arnhem geldig. Het is wel zaak u even in de verschillende kaartjes te verdiepen.

U kunt met de NRW-ticket niet met de ICE. U heeft wel een dag vrij reizen in alle regionale treinen in NRW.

Badge +3

Je SRP is geldig tot de grens, maar zoals Thom zegt kan je gewoon een internationaal kaartje (e-ticket) kopen vanaf je woonplaats naar Oberhausen.

Let wel op dat als je in het weekend reist, je dan met een week-SRP 40% korting binnen NL kiest, en niet 100%.

Reputatie 5

Zou wel slim zijn geweest als je had vermeld of je naar dat Centro wil en vanwaar in NL-er zijn meer wegen erheen, net enkel via Arnheim.

Doe NIET wat de anders overigens zeer deskundige Robert je aanraadt, dat is zowat de duurrste optie.

Dat ticket wat thom bedoelt heet Schöner Tag NRW en ost 31 eur, veel goedkoper pp als je met meer man gaat, geldt pas vanaf 9.00 ma-vr. Er is OOk een 24-st ticket VRR dat kost 30,50, alweer pak midner pp met meer, dat beperkt je gebied van vrij reizien wat maar dat vlijft zeer groot en dekt de hele reis, inb tram/bus naar Centro. Kunnen we in NL niet aan tippen. Dus je kan me genoeg tijd en lust ook nog andere duiste steden ermee bezoeken als Obhsn nogal tegenvalt-dat doet het oude centrum zeker, want dat is doods vanwege Centro nabij. Bvb Essen, Düsseldorf etc-en ook: elke trambus daar is ook inclusief.

Het spreekt vanzelf dat je het stuk vanaf de NL-grens moet betalen en duitse OV-tarieven zijn nu eenmaal een stuk hoger als in NL-meestal dan, want heel vaak zijn er wel alternatieven. Maar vanaf Zevenaar grens is het rond de 75 km en bij NS kost je dat ook ruim 15 eur/volle prijs.

Een vooruit boek ticket met de ICE erin geldt vanaf ELK NS-station en kost vanaf 18,90=supersparpreis/enkel  als je ruim te voren en slim boekt via bahn.de-kan je zelfs ook nog in NL zetten. Dan MOET je wel in de trein reizen die erop staat-dat heet zugbindung.

Met de elk uur rijdende ABL(is een dochter van NS) trein reis je aan VRR-tarief-zoals boven, je stapt uit in Sterkrade voor Obhsn HBF en pakt de tram in 5-6 min naar Centro. Dat is wel een stuk goedkoper als wat NS-int aanrekent. Die kaartjes kan je ook uit de VRR/TransDEV-ABL automaat in Arnhem of Venlo kopen-meestal enkel met echt geld, incl biljetten.

Het allergoedkoopste is meestal de FLIXbus vanaf bvb Eindh naar DUS en dan los kaartje bijkopen. Merkwaardig dat een moderne student met alles op de fone of app dat niet weet?!

Of je kan ook via bahn.de de DB-IC bus dito boeken met vaak doorboeken tot Oberhsn erbij in vanaf 9.90-maar die rijdt veel minder vaak. Beide bussen zijn wel stuken vlotter als de vermoeiende en heel vaak gemiste connectie via Venlo.

Reageer