beantwoord

met studenten ov naar duits

• 14 januari 2020
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben in bezit van een studenten week ov

En ik wil graag een keer met de trein naar oberhausen maar dan moet ik dus gewoon de volle pond betalen als ik met de ICE naar duitsland wil? Kan ik niet alleen de toeslag betalen? Een retourtje is gewoon rond de 40 euro en dat vind ik persoonlijk echt te duur.

Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand alternatieven?

icon

Beste antwoord door Thom 14 januari 2020, 19:39

U kunt bij NSInternational een kaartje van uw woonplaats naar Oberhausen kopen en dan vult u in 100 procent korting in Nederland. Neem uw studentenkaart mee als bewijs dat u er recht op heeft maar check er niet mee in. Dan betaalt u alleen voor het Duitse deel. Het is trouwens dan nog 17 a 18 euro voor een enkele eis

U kunt ook met de stoptrein vanaf Arnhem richting Oberhausen reizen. In dat geval zijn de tickets goedkoper. Gunstig is bijvoorbeeld het Länderticket van NordRhein Westfalen. Het is een Duits kaartje maar toch vanaf Arnhem geldig. Het is wel zaak u even in de verschillende kaartjes te verdiepen.

U kunt met de NRW-ticket niet met de ICE. U heeft wel een dag vrij reizen in alle regionale treinen in NRW.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt bij NSInternational een kaartje van uw woonplaats naar Oberhausen kopen en dan vult u in 100 procent korting in Nederland. Neem uw studentenkaart mee als bewijs dat u er recht op heeft maar check er niet mee in. Dan betaalt u alleen voor het Duitse deel. Het is trouwens dan nog 17 a 18 euro voor een enkele eis

U kunt ook met de stoptrein vanaf Arnhem richting Oberhausen reizen. In dat geval zijn de tickets goedkoper. Gunstig is bijvoorbeeld het Länderticket van NordRhein Westfalen. Het is een Duits kaartje maar toch vanaf Arnhem geldig. Het is wel zaak u even in de verschillende kaartjes te verdiepen.