beantwoord

Met studentenov in de spits?

• 9 juli 2020
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Hoihoi, inmiddels is voor mij als student het studiejaar afgelopen. Echter moet ik voor een bestuursfunctie komende week naar een afspraak tussen 09:00 en 10:00, waarvoor ik eigenlijk dus in de spits moet reizen. Mag ik dan wel in de spits reizen gezien ik niet vanwege studiedoeleinden, maar echt om naar een afspraak met een bedrijf te gaan? En mag ik dan mijn studenten OV gewoon gebruiken of is het opgelost als ik een los kaartje zou kopen?

icon

Beste antwoord door loklok8 9 juli 2020, 14:42

Tussen half juli en half augustus hebben studenten met weekov geen vrijreizen doordeweeks maar alleen korting in de daluren. Je kunt gewoon op je SRP gewoon gebruiken, je betaalt in de spits wel vol tarief.

En dat klopt dus niet helemaal. 

Voor het weekabonnement gelden er nooit spitsbeperking, hiervoor geldt:

• Dan kun je in de zomerperiode op saldo reizen met korting. De korting geldt voor al het openbaar vervoer in Nederland. De korting is 40% voor trein en 34% voor tram, bus, metro en waterbus.

Voor het weekendabonnement geldt:

• vrij reizen van vrijdag 12.00 tot maandagochtend 04.00 uur.
  • op saldo reizen met korting (40% in de trein, 34% in de bus, tram, metro en waterbus) op maandag vanaf 04.00, dinsdag t/m donderdag vanaf 09.00 en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.
  • voltarief reizen op dinsdag t/m vrijdag voor 9.00 uur ’s ochtends.

De zomerperiode loopt van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

De koritngs- en vrij reizen periodes voor het SRP zijn ondanks het coronavirus niet gewijzigd en ook de rede waarom er gereisd werd is/was niet van belang. Er werd enkel vanuit de overheid aan scholen gevraagd om de lessen zoveel mogelijk buiten de spits om te plannen, maar dit heeft geen invloed op het SRP. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tussen half juli en half augustus hebben studenten met weekov geen vrijreizen doordeweeks maar alleen korting in de daluren. Je kunt gewoon op je SRP gewoon gebruiken, je betaalt in de spits wel vol tarief.

Reputatie 7
Badge +1

En dat klopt dus niet helemaal. 

Voor het weekabonnement gelden er nooit spitsbeperking, hiervoor geldt:

• Dan kun je in de zomerperiode op saldo reizen met korting. De korting geldt voor al het openbaar vervoer in Nederland. De korting is 40% voor trein en 34% voor tram, bus, metro en waterbus.

Voor het weekendabonnement geldt:

• vrij reizen van vrijdag 12.00 tot maandagochtend 04.00 uur.
  • op saldo reizen met korting (40% in de trein, 34% in de bus, tram, metro en waterbus) op maandag vanaf 04.00, dinsdag t/m donderdag vanaf 09.00 en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.
  • voltarief reizen op dinsdag t/m vrijdag voor 9.00 uur ’s ochtends.

De zomerperiode loopt van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

De koritngs- en vrij reizen periodes voor het SRP zijn ondanks het coronavirus niet gewijzigd en ook de rede waarom er gereisd werd is/was niet van belang. Er werd enkel vanuit de overheid aan scholen gevraagd om de lessen zoveel mogelijk buiten de spits om te plannen, maar dit heeft geen invloed op het SRP. 

Reputatie 5

je hebt gewoon 40% korting

Reputatie 7
Badge +3

De vraag van TS was volgens meer of het wel mag, niet of er wel of geen korting is dan. 

Reputatie 5

Ik heb in de spits gereist met mijn studenten ov zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +3

Het mag ook gewoon, je wordt niet geweigerd. Maar ik kan me de vraag voorstellen omdat vanwege Corona studenten zoveel mogelijk buiten de spits moesten reizen. Maar soms kan het gewoon niet anders. 

Reageer