Met welk abonnement krijg je korting

• 5 maart 2019
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

hoi mijn vraag is ik reis zelden maar wil toch een ov jaarkaart met foto dan schijn je tijdens reizen korting te krijgen wel abonnement is dit?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik neem aan dat u een Dalvoordeelabonnement bedoelt. U krijgt dan 40 procent korting bij inchecken tijdens de daluren. Het kost 52 euro en kan uit vanaf een bedrag van €130 euro reiskosten per jaar. Er zijn echter ook Dalvoordeelabonnementen waarbij u op rekening reist voor 5 euro per maand. Het voordeel is dat het in één keer minder kost en elke maand opgezegd kan worden.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten
Hallo valeriefro en welkom bij de NS Community,

Wij bieden meerdere abonnementen aan. Zou je je reisgedrag hier willen omschrijven zodat wij mee kunnen denken met het juiste abonnement?
Badge +3
Bij een persoonlijke kaart (met foto dus) krijg je als je jonger dan 12 of 65+ jaar bent automatisch 34% korting maar dat is alleen in bus/tram/metro, dus niet in de trein (althans, niet die van NS).
Reputatie 7
Badge +4
Bij een persoonlijke kaart (met foto dus) krijg je als je jonger dan 12 of ouder dan 60 jaar bent automatisch 34% korting maar dat is alleen in bus/tram/metro, dus niet in de trein (althans, niet die van NS).

In andere treinen dan NS krijgt u ook niet automatisch 34 procent korting. Jongeren onder de 12 kunnen wel goedkoop reizen met KidsVrij in de trein, maar ook hier geldt dat ze in de trein geen automatische korting krijgen.

Ouderen dan 60 krijgen in bus, tram en metro pas korting vanaf hun 65e met een persoonlijke chipkaart en dus niet vanaf zestig jaar. Vanaf deze leeftijd heeft NS wel de mogelijkheid van goedkope keuzedagen op een Dalvoordeelabonnement of, voor wie dat nog heeft, voor op oud Voordeelurenabonnement.
Badge +3
Dank @Thom, aangepast. De laatste zin laat ik nog even staan, want bij Blauwnet gelden andere regels voor bus-trein en andersom qua overstappen, toch?

Mogelijk ook voor andere vervoeders (zoals Qbuzz Gelderland) die ongeveer rijden tegen het bus/trein/metro tarief (€ 0,96 plus prijs per km).

Reageer