beantwoord

metoo - Voordeelurenabonnement 2e klasse, Papieren Keuzedagen 1e klasse

• 22 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 187 Bekeken

Ik zat in dezelfde situatie als de auteur van dit topic waarvan ik de titel maar overgenomen heb.

‘zat’ omdat de dame van het NS-loket in mijn hoofdstation vanmiddag zo vrij was de klaarstaande wijzigingen geheel uit zichzelf op haar balieterminal op te halen …

Dit terwijl ik juist naar dat loket toe gegaan omdat ik dezelfde verontrustende teksten over de op te halen producten zag staan als pytho - auteur van gelinkt topic - en hier duidelijkheid over wilde.

De telefonische klantenservice waar ik de bestelling plaatste heeft ook mij, zowel vanmorgen bij de bestelling als op een informerende vraag een paar weken geleden gemeld dat het combineren van 2e klasse VDU met 1e klasse keuzedagen kan.

De tekst op de NS site zou foutief zijn en weggehaald moeten worden.

Na opnieuw een lang gesprek per telefoon is mij beloofd dat op de ingangsdatum (‘omdat het nog niet actief is kunnen we nu niks doen’) alles terug gedraaid gaat worden.

Omdat ik tegen de belofte van de klantenservice in nog geen bericht heb met de bevestiging van de late annulering wil ik hier de vraag neerleggen of een NS-forummedewerker misschien iets kan betekenen.

icon

Beste antwoord door Emma NS 20 november 2019, 15:39

Geen enkel probleem @rindertb.  

En voor de meelezers: het klopt wel dat papieren Keuzedagen alleen in de klasse van het abonnement kunnen worden besteld! :)

Bekijk origineel

9 reacties

Beste rindertb, welkom bij onze Community!

Dit is niet echt een lekkere binnenkomer. Wat balen dat dit zo is gelopen! Begrijp ik het goed dat je graag een tweedeklas Voordeelurenabonnement hebt en daar eersteklas Keuzedagen bij wilt? 

Ik dacht, na antwoorden van de telefonische klantenservice, dat dit inderdaad mogelijk was. De tekst op de site die zegt van niet, zou fout zijn.

Pas nu blijkt dat de tekst wel klopt. En ik had verwacht dat de dame op het station mij dit had kunnen verklaren in plaats van de bestellingen ongevraagd op te halen ...

Volgens mij is het mij duidelijk. Je wilde graag het tweede klas abonnement met eerste klas Keuzedagen, echter jou werd verteld dat dit niet kon. Waarna je gewoon tweedeklas Keuzedagen hebt besteld. Na wat zoeken op het internet kwam je bij een eerder gemaakte topic en kwam erachter dat het wél mogelijk is. Helaas heeft een servicemedewerker de bestelling al definitief gemaakt, zonder dat jij dat wilde. Nu vraag je je af of je alsnog eerste klas Keuzedagen kan krijgen bij je tweedeklas abonnement?

Ik mis even duidelijk wat je wil, vandaar mijn Jip en Janneke taal. ​​​​​​

Nee.

Ik wilde eersteklas keuzedagen bij mijn tweede klasse VDU. Mij werd dus juist verteld dat dit wél kon. Ondanks de tekst op de site.

Nu blijkt dat ik weliswaar eerste klas keuzedagen heb, maar kennelijk vast zit aan óók een eerste klas VDU. Dit wilde ik, net als de meneer in het aangehaalde topic, niet. Ik gebruik de VDU voor mijn woon-werk verkeer. Dat wordt zo een dure grap.

Ik wil dus boven alles mijn 2e klasse VDU houden.

En ik had alleen de eerste klas papieren keuzedagen erbij willen hebben als dit ook gekund had.

Dit is de bewuste tekst op de site: Let op: De klasse van Papieren Keuzedagen dient altijd overeen te komen met de klasse van uw Voordeelurenabonnement.

Ik ben dus eerst verkeerd geïnformeerd door de telefonische klantenservice. Vervolgens heeft de dame aan het loket mij van de regen in de drup geholpen; in plaats van het juiste antwoord te (weten en te) geven, activeerde ze de producten zodat laten verlopen geen optie meer is.

Dit is als antwoord gemarkeerd in het aangehaalde topic:

Beste antwoord door Iris NS

Hoi pytho,

Ik heb het nog eens nagevraagd en de quote van Sivan klopt inderdaad. Bij een Voordeelurenabonnement met papieren keuzedagen moeten de klassen overeen komen. Bij digitale keuzedagen kunnen deze wel van elkaar verschillen. Excuses voor de verwarring in dit topic! Ik heb je ook een privébericht gestuurd hierover. Kun je daarin nog even aangeven of je liever papieren 2e klas keuzedagen of 1e klas digitale keuzedagen wilt?

Dit is bijzonder vreemd. want volgens ons systeem moet dit wel gewoon kunnen. Zou je mij een privé bericht willen sturen met je volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en e-mailadres? Dan ga ik het voor je uitzoeken. Je stuurt mij een privé bericht door te klikken op mijn naam en dan op 'Stuur bericht’, oké?

PM had ik zoals je weet gestuurd.

De ongewenste wijziging is niet meer te stoppen. Het is de bedoeling dat NS op die datum retourwijzigingen klaarzet: VDU en KD naar 2e klasse.

Ik hoop dat NS hier iets van geleerd heeft maar vrees dat een volgende 60+ zich met hetzelfde probleem zal melden.

Dank voor je inzet, Emma.

Geen enkel probleem @rindertb.  

En voor de meelezers: het klopt wel dat papieren Keuzedagen alleen in de klasse van het abonnement kunnen worden besteld! :)

Reageer