Ik heb dus al maanden niet met de trein gereisd. Daarom ging ik er vanuit dat mijn abonnement uit was gezet. Toen ik een paar maanden geleden inlogde op mijn NS stond er dat de kosten van mijn NS flex abonnement 0 euro waren. Als er nog kosten waren, had ik natuurlijk gelijk mijn abonnement omgezet naar de kosteloze variant. Nu zie ik echter dat in november toch 34 euro is afgeschreven, en dat dit deze maand weer zal gebeuren. Ik heb de betaling van november terug laten boeken, maar krijg nu ook een verzoek om dit weer binnen 5 dagen te betalen. Hoe kan dit?
Terwijl mijn abonnementskosten 0 euro zijn?
Deze foto is van begin november, hier is duidelijk te zien dat er aangegeven werd dat mijn abonnementskosten 0 euro zouden moeten zijn.

Beste antwoord door Denice NS
Welkom bij de Community, katinka999.
Vreemd dat er op je account € 0 per maand staat. Het kan zijn dat dit komt doordat de koppeling tussen je Mijn NS-account en je abonnement gegevens niet goed is. Een abonnement is uiteraard niet gratis. Zo is NS Flex Weekend Vrij + 40% korting in de daluren € 34 per maand. Via je Mijn NS account kan je via de button ‘wijzigen’ het abonnement aanpassen naar NS Flex zonder abonnement. Vanaf dat moment heb je geen abonnementskosten en geen abonnement meer. Ik wil je adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice om even te kunnen kijken naar de koppeling tussen je abonnement en je Mijn NS-account. Ook wil ik je aanraden openstaande kosten wel te voldoen. Indien deze niet worden voldaan binnen het gestelde termijn zal de vordering worden overgedragen aan het incassobureau. Ook zal het abonnement dan worden beëindigd. Tevens kan je dan niet opnieuw weer NS Flex afsluiten omdat je op dat moment niet door de kredietcheck heen komt.