beantwoord

Mijn dalurenab heeft als enige beperking - reizen vanaf 09.00 uur.

• 23 januari 2017
  • 19 reacties
  • 339 Bekeken

Klantnr *******.
Graag een bevestiging dat mijn dalurenabonnement als enige beperking heeft reizen na 09.00 uur. (Ook geldig tijdens de avondspits dus!!)
Dit itt de recent afgegeven dalurenabonnementen.
Met vriendelijke groet,
Henny Zebregs-Modderman
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 januari 2017, 09:11

Beste Hendriksje.

Met een Voordeelurenabonnement heb je na 9 uur de hele dag recht op korting, en in de weekenden de hele dag.
Met een Dal Voordeel heb je in de daluren recht op korting. De daluren zijn op werkdagen tussen 9.00 - 16.00 uur en van 18.30 - 6.30 uur. In de weekenden heb je de hele dag korting.

De vraag is even welk abonnement je hebt. Wij kunnen dit voor je uitzoeken, maar we hebben geen bericht van je gehad. Je kunt dit zelf ook doen:
- Bel ons op 030-7515155. Als je ons jouw naam en adres geeft, kijken we met je mee
- Houd jouw kaart tegen de kaartlezer op de NS kaartautomaat. Als je dan naar Bestellingen gaat, zie je welk product er op jouw kaart staat
- Ga naar de Servicebalie op een station en laat jouw kaart controleren

Succes!
Bekijk origineel

19 reacties

Hallo Hendriksje en welkom op ons forum,

Ik heb je bericht aangepast, omdat je je klantnummer openbaar hebt geplaatst.

Heb je voor mij in een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer? Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en op 'Stuur bericht' te klikken.

Dan kijk ik graag voor je na welk abonnement je hebt.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar Abonnementen om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Klantnr *******.
Graag een bevestiging dat mijn dalurenabonnement als enige beperking heeft reizen na 09.00 uur. (Ook geldig tijdens de avondspits dus!!)
Dit itt de recent afgegeven dalurenabonnementen.
Met vriendelijke groet,
Henny Zebregs-Modderman

Het kan zijn dat u een oud VDU heeft. Alleen in dat geval heeft u korting tijdens de middagspits, dus na negen uur.

Een recent afgegegeven dalurenabonnement kent wel een middagspits. Een oud Voordeelurenabonnement kent de middagspits niet maar dit abonnement had u dan in 2011 al moeten hebben en het moet steeds zijn verlengd. U betaalt daarvoor geen 50 maar ruim 62 euro.
Als u een nieuw abonnement heeft afgesloten, is dit zeker geen VDU en heeft u geen korting in de middagspits.
Mogelijk ten overvloede:
Mocht u senior zijn en met keuzedagen reizen, dan geldt de middagspits niet, zowel voor het oude als voor het nieuwe abonnement en reist u ook dan zonder verdere kosten. De keuzedag werkt dus voor het oude en het nieuwe abonnement op dezelfde wijze.

Edit: Ik zie dat een NS-medewerker al even nakijkt of het een oud VDU dan wel een nieuw dalvoordeelabonnement is.
Reputatie 4
Badge
Wanneer u snel wilt weten of u een dalvoordeelabonnement of voordeelurenabonnement bezit kunt u het beste bellen.

Als u al zeker weet dat u een voordeelurenabonnement heeft (gekocht vóór 2012 en sindsdien elk jaar verlengd) dan kan ik bevestigen dat u zelf na 9.00 met korting reist. Ook in de middagspits en ook de hele dag in juli en augustus en tussen kerst en nieuwjaarsdag.

Vraag is al afdoende beantwoord.
Beste Wouter,
Kaartnr ********
GELDEN DEZE VOORWAARDEN OOK VOOR MEDEREIZIGERS?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
HENNY ZEBREGS-MODDERMAN
Reputatie 7
Badge +4
Mevrouw, met alle respect: Naast de 5 in uw bericht staat een pennetje. Daarmee kunt u uw bericht veranderen. Het is wijs uw persoonlijke gegevens te verwijderen. U kunt beter op de naam van Wouter NS klikken en deze informatie doorgeven.

Bedenkt u wel dat dit een openbaar forum is op het Internet en niet iedereen heeft goede bedoelingen.
Reputatie 7
Badge +3
Het is niet zo slim al uw gegevens op een openbaar forum op internet te zetten. Criminelen zijn daar zeer in geinteresseerd.
Dat is snel aangepast 🙂
Goedemorgen Hendriksje,

Ik heb je bericht aangepast, je privégegevens stonden online.
Inmiddels heb ik je een privébericht verzonden!
Hoop dat alles weer verwijderd is.
Enige vraag of mijn dalurenab ook tussen 16.00 uur en van 18.30 geldig is.
Mi wel. Kaartnr en geg zijn bekend
Reputatie 6
Badge +1
Hoop dat alles weer verwijderd is.
Enige vraag of mijn dalurenab ook tussen 16.00 uur en van 18.30 geldig is.
Mi wel. Kaartnr en geg zijn bekend

Die vraag heeft Yvonne NS hopelijk inmiddels beantwoord?
Uw abonnement is overigens de hele dag door geldig, alleen geeft het abonnement niet op elk moment recht op korting.
En om uw vraag te beantwoorden over medereizigers: nee, samenreiskorting is niet geldig als de medereiziger incheckt tussen 6:30 en 9:00u of tussen 16:00 en 18:30u. Zie ook http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
@Hendriksje, ik heb je een privébericht verzonden, ik heb nog geen reactie ontvangen.

@Keuzereiziger, dankjewel voor je toevoeging!
Reputatie 7
Badge +4
Hendriksje: Als u even op uw bankrekening kijkt en de afschrijving is €62,60 of €62,90 dan heeft u een oud VDU en reist u met korting in de middagspits. Is de afschrijving naar NS 50 euro of 29 in een enkel geval, dan heeft u geen VDU en heeft u ook geen korting in de middagspits.

Mocht u, gezien uw leeftijd, over keuzedagen beschikken , dan zijn de afgeschreven bedragen 24,50 euro hoger als u tweedeklas keuzedagen heeft en 49,50 hoger als u in het bezit bent van keuzedagen voor de eerste klas.
Reputatie 6
Badge +2
Uw abonnement is overigens de hele dag door geldig, alleen geeft het abonnement niet op elk moment recht op korting.
Tja, dat is wel een verwarrend woordenspel. Formeel check je inderdaad in met je abonnement, dat kan ook verwarring geven als je dat op het display ziet staan en daaruit concludeert dat je korting hebt. Een verschil met reizen zonder abonnement is wel dat het instaptarief lager is. bijdragevandennis
Zoals ik al zei ik snap er niets meer van zo.moeilijk is de vraag toch niet??? Het advies om op mn rek afschr te kijken pffff ik bel nog wel eens!!
Reputatie 7
Badge +3
U zult heus nog wel antwoord krijgen van een moderator. Het advies van Thom is denk ik alleen bedoeld, zodat u daar niet op hoeft te wachten.

Voor de duidelijkheid: de meeste forumleden zijn geen NS-medewerkers en kunnen dus niet zien wat voor abonnement u heeft. Alleen de moderatoren met "NS" in hun naam kunnen dat.
@Hendriksje, zou je willen reageren op mijn privébericht? Je gegevens stonden openbaar, dit is niet de bedoeling. Ik heb ze daarom ook aangepast.
Via een privébericht kan ik je verder helpen, hier is dat niet mogelijk omdat je je gegevens hier beter niet kunt delen.
@Hendriksje,
Heb je inmiddels al contact gehad over dit probleem?

Hierboven wordt uitgelegd wat de oorzaak kan zijn. Ik check het graag nog even voor je.
Als je hier behoefte aan hebt mag je mij alsnog een bericht sturen.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij heeft ze niet zozeer een probleem, maar een hele simpele vraag: Heeft ze een Voordeelurenabonnement of een Dal Voordeel-abonnement? Heb je daar (in een privé-bericht) al antwoord op gegeven?
Beste Hendriksje.

Met een Voordeelurenabonnement heb je na 9 uur de hele dag recht op korting, en in de weekenden de hele dag.
Met een Dal Voordeel heb je in de daluren recht op korting. De daluren zijn op werkdagen tussen 9.00 - 16.00 uur en van 18.30 - 6.30 uur. In de weekenden heb je de hele dag korting.

De vraag is even welk abonnement je hebt. Wij kunnen dit voor je uitzoeken, maar we hebben geen bericht van je gehad. Je kunt dit zelf ook doen:
- Bel ons op 030-7515155. Als je ons jouw naam en adres geeft, kijken we met je mee
- Houd jouw kaart tegen de kaartlezer op de NS kaartautomaat. Als je dan naar Bestellingen gaat, zie je welk product er op jouw kaart staat
- Ga naar de Servicebalie op een station en laat jouw kaart controleren

Succes!

Reageer