beantwoord

Mijn deur tot deur product op verkeerde OV-chipkaart

• 31 december 2015
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Zojuist heb ik via de NS-site een jaarabonnement gekocht voor de fietsenstalling à 75 euro. Betaald via incasso.

Toen ik in Mijn deur tot deur keek, zag ik dat het abonnement op OV-chipkaart van mijn partner is gezet. Dat vond ik raar, want ik weet zeker dat ik mijn eigen OV-chipkaartnummer heb ingevoerd.

Na even puzzelen ben ik erachter gekomen wat er gebeurd is. Nadat ik via de NS-site een abonnement had gekozen werd gevraagd het nummer van OV-chipkaart in te vullen.

Toen ik dat gedaan had, verscheen er een scherm waarin verzocht werd in te loggen met Mijn deur tot deur. Dat heb ik gedaan. Vervolgens kun je de procedure afmaken. Wat er echter gebeurt bij het inloggen is dat de vooringevulde velden terugspringen naar de hoofdabonnementhouder (dat is mijn partner – we zijn ooit begonnen met een gezamenlijk OV-fietsabonnement). Dat terugspringen heb ik niet gezien. En daardoor kwam het abonnement nu niet op mijn kaart, maar op mijn partners kaart.

Gebeld met de Klantenservice. Die hebben beloofd het zojuist aangegane abonnement op de mijn partners OV-chipkaart te annuleren. Mooi.

Ik heb opnieuw een abonnement voor de fietsenstalling aangevraagd en nu goed opgelet, zodat dit op de goede OV-chipkaart terecht komt. Dat is gelukt.

Wat schetst onze verbazing: zojuist komt er een mail met de mededeling dat op mijn partners OV-chipkaart ALLE Mijn deur tot deur-diensten zijn geblokkeerd, dus inclusief Stallen op Rekening en OV-fietsverhuur. Met de toevoeging dat de aangegane abonnementen gewoon doorlopen! dat was natuurlijk niet bedoeling. Ik had ondertussen twee keer betaald voor de fietsenstalling en mijn partner zou geen gebruik meer kunnen maken van de fietsenstalling en de OV-fiets.

Opnieuw gebeld met de Klantenservice en gelukkig kon de blokkade ongedaan worden gemaakt. Ik moet zeggen dat de dame en heer van de klantenservice mij vriendelijk en vol begrip te woord hebben gestaan.

Hopelijk is het nu allemaal in orde. Ik ga het straks testen.

Het zou wel fijn zijn als de website wordt aangepast om de kans op fouten te verkleinen. Desnoods met een opvallende melding, zoiets als: controleer goed of het OV-chipkaartnummer juist is. Ik hoop dat zoiets kan worden toegevoegd.

Fijne jaarwisseling voor iedereen op het forum,

John
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 5 januari 2016, 12:18

Naast dat er hier een aantal 'menselijke fouten' zijn gemaakt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je de procedure kan afmaken terwijl je niet doorhebt dat je op de kaart van je partner zit. Onze mensen achter Mijn-deur-tot-deur zullen gaan bekijken of dit voorkomen kan worden. Een melding zou inderdaad al voldoende kunnen zijn, maar de ICT'ers zoeken liever naar een blijvende technische oplossing. Ook namens hun dank voor je feedback John.
Bekijk origineel

5 reacties

Dag John en bedankt voor deze uitgebreide forumpost. Wow; ik heb een paar keer met m'n ogen moeten knipperen. Bedankt dat je dit hebt aangekaart; ik ga je verhaal delen met de collega's van ns/ov-fiets en hoop spoedig met een terugkoppeling te komen. Ik ben blij dat de klantenservice het één en ander kon oplossen, maar dit is zeker niet hoe wij het voor ogen hebben. Ik wens je een fijne jaarwisseling en ik kom er in het nieuwe jaar op terug.
Naast dat er hier een aantal 'menselijke fouten' zijn gemaakt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je de procedure kan afmaken terwijl je niet doorhebt dat je op de kaart van je partner zit. Onze mensen achter Mijn-deur-tot-deur zullen gaan bekijken of dit voorkomen kan worden. Een melding zou inderdaad al voldoende kunnen zijn, maar de ICT'ers zoeken liever naar een blijvende technische oplossing. Ook namens hun dank voor je feedback John.
Het automatisch invullen van gegevens is sowieso niet nuttig als je ze hoe dan ook eerst handmatig hebt moeten invullen, ook al kloppen de automatisch ingevulde gegevens wel. Het lijkt me dat ze twee mogelijkheden hebben: Ofwel halen ze dat automatisch invullen eruit, danwel draaien ze de volgorde om met het verzoek de gegevens te controleren, zodat de automatisch ingevulde gegevens ook echt nut hebben als ze wel kloppen.
Dat laatste was mijn voorstel Pe_pe. Helemaal met je eens. Wij zitten in ieder geval op één lijn 😉
We willen toch graag nog even verder in deze situatie duiken John. Zou je mij middels een privébericht je klantnummer kunnen sturen?

Reageer