beantwoord

Mijn dochter (17) gaat in een andere stad studeren

• 17 August 2014
  • 6 reacties
  • 375 Bekeken

mijn dochter van 17 gaat door de weeks met de trein en bus reizen welk abonnement moet ze dan hebben ?
icon

Beste antwoord door Hertog 17 August 2014, 21:35

Zij zal in dat geval 2 verschillende abonnementen nodig hebben; eentje bij NS en eentje bij die busmaatschappij.

Welk abonnement voor haar het voordeligst is bij NS hangt o.a. af van de tijdstippen waarop zij reist.

Misschien kunt u het beste eens wat "spelen" met de abonnementenwijzer die u kunt vinden op de pagina waar alle abonnementen van NS staan vermeld.

En ja, voor die bus kunt u misschien het beste de website van die vervoerder raadplegen.
Bekijk origineel

6 reacties

Dat hangt nogal af van:
-op welk(e) tijdstip(pen) ze reist (spitsuren of daluren)
-op welk(e) traject(en) ze reist
-met welke vervoerder(s) ze reist
Zij zal in dat geval 2 verschillende abonnementen nodig hebben; eentje bij NS en eentje bij die busmaatschappij.
Welk abonnement voor haar het voordeligst is bij NS hangt o.a. af van de tijdstippen waarop zij reist.
Misschien kunt u het beste eens wat "spelen" met de abonnementenwijzer die u kunt vinden op de pagina waar alle abonnementen van NS staan vermeld.

En ja, voor die bus kunt u misschien het beste de website van die vervoerder raadplegen.
ik denk dat ze in de spits uren zal gaan reizen en dan moet ze van boxtel naar tilburg afreizen, in tilburg moet ze dan met de bus verder
dank jullie wel voor jullie antwoorden zal nog eens gaan kijken bij de abonnementen op de site
😃
Bij reizen in de spits kan een Traject Vrij abonnement aantrekkelijk zijn, of dit ook daadwerkelijk het geval is zal afhangen van het aantal dagen per maand dat ze daadwerkelijk moet reizen van Boxtel naar Tilburg.
Dit abonnement kost 112,70 per maand voor een maandabonnement en 90,50 per maand voor een jaarabonnement.
Voor de bus zou wellicht het Brabant Vrij abonnement voor 16- en 17-jarigen interessant kunnen zijn, dit kost € 41,50 per maand. Zie deze pagina. Ook hier geldt dat een en ander af zal hangen van het af te leggen traject en het aantal reizen per maand.
Beste Tanita, Welkom op het NS Serviceforum. Het antwoord van Hertog is juist. Heb je de abonnementenwijzer al ingevuld? Hier zal een advies voor abonnementen uitrollen. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer