beantwoord

Mijn dochter studeert in het buitenland. Ze heeft een Dal Voordeel abonnement bij de NS.

• 16 April 2014
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

Dit abonnement loopt t/m 31 mei 2014. Is het mogelijk om dit abonnement op te zeggen per 31 mei en opnieuw aan te vragen in september, als ze weer een bezoek brengt aan Nederland?
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 April 2014, 13:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er staat "Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen.", maar ik denk dat bedoeld wordt dat met ingang van het aflopen kan worden opgezegd. Dat moet geloof ik uiterlijk twee weken van tevoren, maar ik zou het voor de zekerheid gelijk doen. En dan kan natuurlijk later opnieuw een abonnement worden genomen.
Als nu opzegt en in september een nieuw abonnement aanschaft zit uw dochter weer voor een heel jaar aan dat nieuwe abonnement vast.
Uit uw bericht leid ik af dat uw dochter in september voor een kortere tijd naar Nederland komt.
Misschien is het in dat geval wel voordeliger het huidige abonnement nog even door te laten lopen totdat uw dochter na haar bezoek Nederland weer verlaat.
U betaalt dan van juni t/m september (oktober) gewoon de abonnementskosten en zegt dan op.
Dat lijkt me voordeliger dan nu opzeggen en voor een kort verblijf opnieuw voor een heel jaar betalen.

Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad kan opzeggen met ingang van de afloop van het bezoek ook. Het hangt er vanaf wat daarna de plannen zijn.
Als nu opzegt en in september een nieuw abonnement aanschaft zit uw dochter weer voor een heel jaar aan dat nieuwe abonnement vast.
Uit uw bericht leid ik af dat uw dochter in september voor een kortere tijd naar Nederland komt.
Misschien is het in dat geval wel voordeliger het huidige abonnement nog even door te laten lopen totdat uw dochter na haar bezoek Nederland weer verlaat.

U betaalt dan van juni t/m september (oktober) gewoon de abonnementskosten en zegt dan op.
Dat lijkt me voordeliger dan nu opzeggen en voor een kort verblijf opnieuw voor een heel jaar betalen.

Bedankt voor je antwoord!

Reageer