beantwoord

Mijn huidige abonnement op een tweede persoonlijke OV-chipkaart zetten

• 14 juli 2014
  • 5 reacties
  • 902 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Het lijkt me zeer handig om 2 passen te hebben met hetzelfde abonnement. Omdat het abonnement geen verbruikbaar product is zoals een vervoersbewijs voor de fiets, zou je het theoretisch op meerdere (persoonlijke) OV-chipkaarten kunnen zetten & kunnen gebruiken.
Het ov-chip saldo, vervoersbewijzen voor de fiets en andere dagkaarten kun je natuurlijk niet delen over meerdere passen.
Wie weet of dit kan?
icon

Beste antwoord door Hendrik 14 juli 2014, 14:46

Nee, dat kan niet. Een abonnement kan slechts op één ov-chipkaart staan.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Nee, dat kan niet. Een abonnement kan slechts op één ov-chipkaart staan.
Technisch zou het best kunnen lijkt me. Eerlijk gezegd lijkt het mij ook wel handig omdat OV chipkaarten soms wel gauw beschadigd raken en je weken kwijt bent voordat je een nieuwe krijgt voor nog een duurdere prijs ook.
Reputatie 2
Technisch zou het best kunnen lijkt me. Eerlijk gezegd lijkt het mij ook wel handig omdat OV chipkaarten soms wel gauw beschadigd raken en je weken kwijt bent voordat je een nieuwe krijgt voor nog een duurdere prijs ook.

Tijdelijk Reisrecht

Tijdelijk Reisrecht - 3 weken een kopie van uw abonnement op een andere OV-chipkaart.

En inderdaad een hogere prijs voor een nieuwe OV-chipkaart.
Als dat zou kunnen, dan zou je zonder problemen een (tweeling)broer, zus of ander op jou gelijkend familielid met de tweede kaart kunnen laten reizen.
Badge
Okke, welkom op het forum. Het is niet mogelijk om een NS abonnement op 2 kaarten te zetten. We koppelen 1 abonnement met 1 persoonlijke OV-chipkaart. We kunnen alleen een tijdelijk reisrecht op een andere kaart plaatsen. En dit doen we pas als je persoonlijke OV-chipkaart met NS abonnement defect/gestolen/geblokkeerd is. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Groet, Leny

Reageer