beantwoord

Mijn NS abonnement gebruikt niet meer met een bussen jaar abonnement

• 13 mei 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag jullie helpen. 

Ik heb een Weekend Vrij NS Flex abonnement op mijn OV chipkaart en reis altijd zonder saldo op mijn kaart omdat deze aan mijn rekening gekoppeld is. Afgelopen heb ik een jaar dal voordeel oost bus abonnement gekocht. Vorige week wilde ik inchecken in de bus maar dat lukte niet. De machine zei dat ik geen saldo had. Ik probeerde vervolgens op het treinstation saldo op mijn OV chipkaart te laden maar dat was niet mogelijk omdat mijn kaart aan mijn rekening gekoppeld is. 

Vandaag heb ik in de trein ingecheckt en de machine zei dat ik reis met rekening en niet met mijn weekend vrij abonnement.  

Ik wil vragen als het mogelijk is om mijn NS Flex Weekend Vrij abonnement en het jaar dal voordeel Oost bus abonnement op mijn kaart te laden terwijl deze aan mijn rekening gekoppeld is?
Nu kan ik geen abonnement gebruik en geen saldo opladen op mijn kaart. Met mijn weekend vrij abonnement ik moet geen betalen in de trein maar ik heb the hele prijs van de ticket betalen. 

Groetjes, 

Maria

icon

Beste antwoord door MoDe 13 mei 2021, 13:26

Het beste kun je telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Bij flex abonnementen staat bij inchecken altijd dat je op rekening reist, het abonnement wordt niet meer weergegeven. Wat betreft jouw busabonnement zul je moeten vragen om BTM (bus/trein/metro) van jouw kaart te halen je reist dan alleen met de trein op rekening. Saldo laden kan bij flex niet bij ns-automaten.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Bij flex abonnementen staat bij inchecken altijd dat je op rekening reist, het abonnement wordt niet meer weergegeven. Wat betreft jouw busabonnement zul je moeten vragen om BTM (bus/trein/metro) van jouw kaart te halen je reist dan alleen met de trein op rekening. Saldo laden kan bij flex niet bij ns-automaten.

Reputatie 7
Badge +4

Als u toch met Klantenservice in contact bent om BTM te verwijderen, zodat u met twee abonnementen kunt reizen, zou ik meteen het teveel betaalde terugvragen. Dan hoeft u het niet twee keer uit te leggen. 

Het is inderdaad wat een ingewikkelde optie die niet voor de hand ligt en ook niet zo bekend is, dus die teruggave zou best kunnen lukken. Volg dus het advies van @MoDe .

Dan werken beide abonnementen met Flex en betalen achteraf, mits u alleen met een van beide abonnementen reist. Daar buiten kunt u op saldo reizen.

Het is wat krom, maar deze truc is noodzakelijk om te bereiken wat u wilt.

Badge +3

Als er om saldo gevraagd wordt dan werkt het Dal Voordeel Oost abonnement prima, want anders zou de Flex BTM component aangesproken worden (en krijg je geen korting voor de bus). Contact met de klantenservice is dus niet nodig in dit geval.

Wat je kunt doen is:

1. Saldo opladen bij een niet-NS automaat (bijv. in een supermarkt), zie hier voor alle locaties.
  2. Online saldo bestellen, dat kan je dan ook ophalen bij een NS automaat (en meestal ook via zo’n ophaalpunt voor het raam van de bus).
  3. Automatisch opladen aanvragen. Opgeladen bedragen worden dan na ca. 5 dagen van je rekening afgeschreven.

Als je voor een treinreis met Weekend Vrij de volle mep hebt moeten betalen dan werkt NS Flex niet goed of je hebt op een vrijdag vóór 18:25 ingecheckt of je had een eerdere incheck in de spits en bent minder dan 35 minuten uitgecheckt geweest.

Reageer