beantwoord

mijn overleden vrouw

• 17 december 2019
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

In mie 2018 is mijn vrouw overleden.

op 10 december 2019 krijgt zij een brief over de aangekondigde wijzigingen van haar abonnement in 2021.

Hoe kan ik NS duidelijk maken dat dit niet meer van toepassing is? En dat er niet straks zomaar geld van de rekening wordt afgeschreven?

bij voorbaat dank,

Tom

icon

Beste antwoord door Laura NS 17 december 2019, 10:33

Welkom op onze NS Community tomvanwel. Gecondoleerd, inderdaad. Het kan niet makkelijk zijn hiermee door de brief nog eens geconfronteerd te worden. Je kan inderdaad, zoals AbbeyRoad adviseert, het beste het abonnement beëindigen via onze klantenservice.

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb inmiddels contact met Tom in een privébericht. Voor de meelezers, ik hou jullie op de hoogte.

Hoi tomvanwel

Wat onzettend verdrietig dat dit is gebeurd. Vind je het goed als ik nog even met je meekijk? Stuur je mij dan een privébericht hier via het forum met hierin de gegevens van je vrouw? Ik ontvang dan graag haar voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, e-mailadres en OV-chipkaartnummer. 

Ik ben erg teleurgesteld. Ik belde de klantenservice en ze storten wel een deel van het abonnementsgeld terug maar niet alles vanaf haar overlijden. Bovendien blijkt mijn vrouw 2 precies dezelfde abonnementen te hebben. Daar wisten we niets van. Jammer dan. Geld weg. 

Als ik kijk hoe alle instanties super klantvriendelijk reageerden en zaken soepel oplosten na het overlijden van mijn vrouw, ben ik onder de indruk. 
De NS is de enige die het abonnement laat doorlopen, mij als nabestaande met extra kosten opzadelt. Sorry, maar ik vind het een voorbeeld van geld verdienen dat over lijken gaat. De één zijn dood is de NS zijn brood!

Ik ben er kapot van. 

Reputatie 5
Badge

Aangezien er inmiddels dus al ruim 1,5 jaar is verstreken moet er al eerder een al dan niet theoretische of uitgevoerde betaling zijn geweest, ik neem aan dat U het VDU zal bedoelen.

Mogelijk zou NS eens heel goed door een deskundige systeembeheerder moeten kijken of bij gekoppelde accounts een melding van overlijden goed wordt doorgelinkt. Het is bepaald niet de eerste keer dat een dergelijke melding hier komt.

Welkom op onze NS Community tomvanwel. Gecondoleerd, inderdaad. Het kan niet makkelijk zijn hiermee door de brief nog eens geconfronteerd te worden. Je kan inderdaad, zoals AbbeyRoad adviseert, het beste het abonnement beëindigen via onze klantenservice.

Reputatie 7
Badge

@tomvanwel 

Gecondoleerd met het overlijden van uw vrouw. Er kan natuurlijk alleen geld worden afgeschreven als uw vrouw haar abonnement nu nog steeds loopt.

Advies is de klantenservice te bellen om dat na te gaan.

Reageer