Mijn Studenten ov wilt niet meer gescand worden | NS Community
beantwoord

Mijn Studenten ov wilt niet meer gescand worden

  • 7 December 2022
  • 2 reacties
  • 147 Bekeken

Ik heb mijn studenten ov al rond 2 jaar en toen ik 's ochtends naar stage wilde reizen, probeerde ik in te checken maar de ov werd niet meer gescand, het gaaf niks aan. Waar kan dit aan liggen? en wat kan ik het beste doen?

icon

Beste antwoord door Tamzin 7 December 2022, 11:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed ook dat je kaart dan kapot is. Je zou de kaart eventueel nog bij een balie van een vervoerder kunnen laten uitlezen om te kijken of deze echt defect is. Als dat zo is kan je via de website van OV-Chipkaart een vervangende kaart aanvragen: https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/mijn-kaart-is-of-lijkt-defect.-wat-nu.htm

Vergeet niet om het Tijdelijk Studentenreisproduct aan te vragen op een anonieme OV-Chipkaart zodat je zonder extra kosten verder kunt reizen tot je nieuwe kaart geleverd is.

Waarschijnlijk is de chipkaart dan kapot. Dit komt vooral vaak voor bij mensen die hun kaart in hun portemonnee bewaren omdat deze dan verbogen wordt als ze gaan zitten waar door de elektronica in de kaart op den duur beschadigd raakt.

Als de kaart inderdaad kapot is rest weinig anders dan een nieuwe aan te vragen.

Reageer