Zie bijvoorbeeld https://forum.ns.nl/abonnementen-2/tijdelijk-stopzetten-abonnement-11534 en https://forum.ns.nl/abonnementen-2/traject-vrij-maandabonnement-blijkt-jaarabonnement-7545.
Bovendien moet deze cruciale informatie natuurlijk zeer duidelijk op bijvoorbeeld http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/dal-vrij.html staan. Zelfs al wordt de bestelprocedure wat dit betreft gecorrigeerd, dan is het toch irritant dat NS pas in dat stadium expliciet met deze cruciale informatie komt aanzetten.
De abonnementsprijs staat namelijk per maand vermeld, dus als het tegendeel niet blijkt verwacht je niet dat de minimale contractduur daarvan afwijkt.
Beste antwoord door Hessel NS
Dag Dennis, onze communicatie-collega's hebben de handschoen opgepakt. Eind volgende week wordt de abonnementenpagina op ns.nl aangepast. Abonnementen die je per maand kunt afsluiten, worden dan visueel gescheiden van de abonnementen die je per jaar afsluit. Bovendien krijgen alle abonnementen die je per jaar moet afsluiten in de titel de toevoeging ‘Jaar’.
We gaan op de pagina van de abonnementen die je per jaar afsluit ook nog aangeven dat je weliswaar per maand betaalt, maar dat je abonnement wel minimaal een jaar loopt. Bedankt voor je signaal!
Bekijk origineel
We gaan op de pagina van de abonnementen die je per jaar afsluit ook nog aangeven dat je weliswaar per maand betaalt, maar dat je abonnement wel minimaal een jaar loopt. Bedankt voor je signaal!