beantwoord

Misleidende user interface voor beëindigen abonnement

• 13 april 2016
  • 2 reacties
  • 207 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wou mijn Daluren abonnement opzeggen. Om dit te doen moest ik het product van mijn kaart af halen. Bij het automaat aangekomen zie ik de knop "toon alle producten op kaart". Ik kom in een overzicht menu met daar onder in een knop "~stop zetten producten", dat leek mij logisch. Maar daar stonden geen producten.

Ik snapte het niet en ben veder gaan kijken maar kon geen plek vinden waar ik het abonnement kon verwijderen. Na bellen blijkt dat je op "Ophalen bestelling" moet drukken om het abonnement te verwijderen......

Hoe kan het dat "Ophalen bestelling" betekend verwijder reis product?
icon

Beste antwoord door Iris NS 13 april 2016, 17:57

Welkom op het Serviceforum, Wytze Jelle. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt en het logischer is om voor deze optie te kiezen. We geven het altijd aan in het contact dat je met ons hebt en het staat ook in de bevestigingmail uitgelegd. Je moet het zo zien dat er nieuwe "stukjes" van je abonnement worden klaargezet. Je abonnement staat er eerst voor onbepaalde tijd op. Daarna moet dit veranderd worden op de kaart. Het stukje tot de einddatum wordt geactiveerd en het stukje na de einddatum wordt gedeactiveerd. Dit wordt valt onder de noemer "bestellingen" omdat er iets voor je wordt klaargezet.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het Serviceforum, Wytze Jelle. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt en het logischer is om voor deze optie te kiezen. We geven het altijd aan in het contact dat je met ons hebt en het staat ook in de bevestigingmail uitgelegd. Je moet het zo zien dat er nieuwe "stukjes" van je abonnement worden klaargezet. Je abonnement staat er eerst voor onbepaalde tijd op. Daarna moet dit veranderd worden op de kaart. Het stukje tot de einddatum wordt geactiveerd en het stukje na de einddatum wordt gedeactiveerd. Dit wordt valt onder de noemer "bestellingen" omdat er iets voor je wordt klaargezet.
Om precies te zijn: het doorlopende abonnement (met een fictieve einddatum ergens in de verre toekomst) wordt vervangen door een soortgelijk abonnement met de gewenste einddatum. Dat laatste abonnement is de bestelling die je ophaalt.

Reageer