beantwoord

Moet weekendvrij voor 19 december geactiveerd zijn om hotelovernachting te ontvangen?

• 16 december 2015
  • 13 reacties
  • 297 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist mijn dalvoordeelabonnement omgezet naar een weekendvrij.
Mijn weekendvrij gaat 9 januari in en voor die tijd moet ik hem dus activeren.
Tot die tijd kan ik nog gebruik maken van mijn dalvoordeelabonnement.

Echter, als ik mijn weekendvrij morgen alvast activeer verlies ik waarschijnlijk mijn dalvoordeelabonnement en heb ik tot 9 januari ook in de daluren geen geen korting meer?
Maar als ik tot 8 januari wacht met activeren zou ik geen hotelovernachting krijgen? die actie loopt namelijk tot en met 19 december

Weet iemand hier iets over?

Bij voorbaat dank,

Jeroen
icon

Beste antwoord door Thom 16 december 2015, 23:09

Als u uw Weekendvrij voor de twintigste december heeft besteld, krijg u gewoon een code die u kunt verzilveren, al geldt bij de actie wel op is op.
U mag dan Weekendvrij rustig op 9 januari in laten gaan, dat heeft geen effect op het al dan niet krijgen van de overnachting. De besteldatum is bepalend.
U kunt nu al uw Weekendvrij activeren als hij op 9 januari ingaat. Uw kaart met Weekendvrij wordt die dag dan automatisch geldig en niet eerder.
U kunt ook uw Dalvoordeel al deactiveren, die blijft dan toch geldig tot 9 januari. Activeren of deactiveren gaat niet dezelde dag al in maar pas op de datum van de wijziging. Tot die tijd behoudt u uw rechten of u heeft ze bij een nieuw abonnement nog niet.
Bekijk origineel

13 reacties

Op deze manier weet ik het niet. Maar ik heb weekend vrij besteld en laat hem pas ingaan op 1 januari en heb mijn code al ontvangen voor een hotelovernachting.
Reputatie 7
Badge +4
Als u uw Weekendvrij voor de twintigste december heeft besteld, krijg u gewoon een code die u kunt verzilveren, al geldt bij de actie wel op is op.
U mag dan Weekendvrij rustig op 9 januari in laten gaan, dat heeft geen effect op het al dan niet krijgen van de overnachting. De besteldatum is bepalend.
U kunt nu al uw Weekendvrij activeren als hij op 9 januari ingaat. Uw kaart met Weekendvrij wordt die dag dan automatisch geldig en niet eerder.
U kunt ook uw Dalvoordeel al deactiveren, die blijft dan toch geldig tot 9 januari. Activeren of deactiveren gaat niet dezelde dag al in maar pas op de datum van de wijziging. Tot die tijd behoudt u uw rechten of u heeft ze bij een nieuw abonnement nog niet.
Beste jeroen68,

Het moment van bestellen is leidend om in aanmerking te komen voor de hotelovernachting. In jouw geval heb je het voor 19 december besteld, dus zou je de code moeten ontvangen. En je kunt nu de wijziging al ophalen bij de kaartautomaat, maar tot 9 januari blijf je dan reizen met het Dal voordeelabonnement, daarna gaat pas je Weekend Vrij in. Heb je inmiddels al een mail gekregen met de code voor een hotelovernachting?
Beste KVV, Thom & Brian,

Bedankt voor de reacties. Ik ben een stuk wijzer geworden.
De code voor een hotelovernachting heb ik nog niet mogen ontvangen, nog even afwachten denk ik.

Groet
@jeroen68: Helaas is de eerder verstrekte informatie door Brian niet helemaal volledig. Deze actie geldt niet bij een wijziging, omdat het een online actie betreft. Ik zal gezien de situatie voor jou een uitzondering maken en stuur je zo via een privébericht een code toe voor de hotelovernachting.
@jeroen68: ....Deze actie geldt niet bij een wijziging, omdat het een online actie betreft. .... uit coulance.

Lekker duidelijk toch :8
Ter verduidelijking: met een 'online actie' bedoel ik een nieuwe bestelling van Weekend Vrij via onze webshop. Een wijziging naar Weekend Vrij via Mijn NS valt daar niet onder.
Ik heb donderdag 17 December het abonnement weekendvrij online besteld met de actie. Ik heb de hotelcode nog niet ontvangen en zie dat het nu uitverkocht is. Aangezien ik nog besteld heb toen de actie online stond en ook voordat deze topicstarter uit coulance een code kreeg, ga ik er vanuit dat ik de code nog ontvang. Wanneer kan ik deze verwachten of kunt u mij deze zsm toesturen? Bedankt alvast!
@jann88: Kan je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres? Dan ga ik kijken of ik jou alsnog tegemoet kan komen. Als je op mijn gebruikersnaam 'Inge NS' klikt, dan kom je op mijn profiel terecht waar je mij via de knop 'Stuur bericht' een privébericht kunt sturen.
Hoi Inge,
Ik heb hetzelfde probleem als jan88. Ik heb mijn abonnement weekend vrij op 11 december afgesloten via de website en meteen die dag in laten gaan, maar ik heb nog geen e-mail ontvangen voor de hotelovernachting. Kunt u mij helpen?
Gr Yvonne
Mijn excuses, ik heb de mail wel ontvangen. Niet goed gekeken in mijn spam :)
Gr. Yvonne
Gelukkig maar, Yvonne!
@jann88: Ik heb nog geen privébericht van je ontvangen. Mijn aanbod staat nog!

Reageer