beantwoord

Mogelijk slachtoffer van phishing: vraagtekens bij echtheid bericht

• 1 mei 2015
  • 8 reacties
  • 1050 Bekeken

Beste Mevrouw, Meneer,

Ik heb vandaag een mail ontvangen van nsonline@ns.nl:

"Geachte heer xxx,

Fijn dat u ook komend jaar klant bij ons blijft. Wij hebben voor u het volgende doorlopende abonnement verlengd per 1 mei 2015.
OV-chipkaart:
xxxxxx
Abonnement en klasse:
Dal Voordeel, 2e klas

Betaalwijze:
Jaarlijks
Prijs abonnement:
€ 50,00 per jaar

De incasso van € 50,00 zal omstreeks 7 mei 2015 van rekeningnummer xxxxx ten name van HR xxx plaatsvinden.
De incasso vindt altijd op een werkdag plaats.
De feitelijk door de bank uitgevoerde incasso kan uit meerdere afzonderlijke bedragen bestaan. U herkent de betaling op uw bankafschrift aan de volgende incassogegevens:
Naam incassant:
NS groep iz NS Reizigers
Creditor ID:
NL03 ZZZ 30124358 0000
Referentienummer:
8177644

Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar.
Ik wens u veel reisplezier!
Met vriendelijke groet,

Ron Schneider
Directeur Consumentenmarkt
Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. U kunt hier niet op antwoorden."

Ik heb persoonlijke informatie aangepast naar 'xxx' in verband met privacy.

Ik heb nooit een dergelijk abonnement verlengt, willen verlengen of aangevraagd. Bovendien kan ik doordeweeks vrij reizen met mijn studenten abonnement en daardoor totaal geen behoefte aan een dergelijk abonnement. Wat moet ik doen? Is dit bericht echt? Waar kan ik dit controleren?

Alvast bedankt,

icon

Beste antwoord door Henk_NL 1 mei 2015, 21:34

030-7515155
De snelste weg 🙂 Het mailtje ziet er authentiek uit, vooral als de gegevens ook kloppen. Even navragen kan geen kwaad.
Bekijk origineel

8 reacties

030-7515155
De snelste weg 🙂 Het mailtje ziet er authentiek uit, vooral als de gegevens ook kloppen. Even navragen kan geen kwaad.
De NS Klantenservice is dag en nacht telefonisch bereikbaar
030-7515155

De NS Klantenservice is dag en nacht telefonisch bereikbaar

Dank beide voor de snelle reacties, ik ga het proberen!

Alle medewerkers in gesprek natuurlijk 🙂
Zelfs op dit tijdstip sta ik al meer dan vijftien minuten in de wacht, door die Klantenservice is dus niet door te komen?
Hallo Mathijs91,

Is het al gelukt om het na te vragen? Het mailtje ziet er wel uit als een mailtje wat wij versturen, wanneer er een verlenging aankomt. Als het nog niet gelukt is met navragen kan je ook mij een privebericht sturen met je NAW-gegevens, geboortenummer en kaartnummer. Je stuurt mij een privebericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'Stuur bericht'.

Groet,
Marjan
Hallo Mathijs91,

Is het al gelukt om het na te vragen? Het mailtje ziet er wel uit als een mailtje wat wij versturen, wanneer er een verlenging aankomt. Als het nog niet gelukt is met navragen kan je ook mij een privebericht sturen met je NAW-gegevens, geboortenummer en kaartnummer. Je stuurt mij een privebericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'Stuur bericht'.

Groet,
Marjan

Neen
Zal ik doen, dank
Ik kreeg de volgende mail en vind het email adres twijfelachtig...Nederlandse Spoorwegen [mail@ezine.ns.nl]

Is deze e-mail slecht leesbaar? Klik hier voor de webversie.

Verleng nu uw Dal Voordeel abonnement met dit exclusieve aanbod!

Het zou zomaar kunnen dat u helemaal niet meer aan uw Dal voordeel abonnement gedacht heeft, maar het zou toch jammer zijn als u zo komend jaar een heleboel voordeel misloopt.

Want wist u dat...
• u met 40% korting reist tijdens daluren*, het hele weekend en op feestdagen?
• uw reisgenoten (maximaal 3) ook met 40% korting tijdens daluren* met u mee reizen?
• er voldoende, en vaak gratis, parkeergelegenheid is bij het station waarvan u vertrekt?
• u uitstapt in hartje centrum van uw bestemming? (geen parkeerkosten!)
• u vaak aantrekkelijke aanbiedingen per e-mail van ons ontvangt?

Verleng nu uw abonnement met een jaar en betaal geen €50 maar slechts €40! Zo blijft u voordelig genieten van reizen met 40% korting in de daluren en het weekend.

Grijp uw kans en profiteer van dit eenmalige aanbod. Nu of nooit!

*daluren: door de week voor 06.30 uur, tussen 09.00 0 16.00 uur en na 18.30 uur

Nu voor maar €40

Volg ons op:

Uw gegevens zijn opgenomen in het NS-klantenbestand. We gebruiken deze gegevens o.a. om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van NS Groep N.V. en haar werkmaatschappijen en samenwerkende partners.

Teruggezonden berichten worden helaas niet gelezen. We helpen u graag verder via ns.nl. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar. Schriftelijke reacties kunt u sturen naar: NS Klantenservice, postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.

Afmelden | Disclaimer | Privacy
Reputatie 4
Badge
mail@ezine.ns.nl is een adres van NS, maar als u het toch niet vertrouwt kunt u altijd met de klantenservice bellen. Ook om uw abonnement te verlengen met korting.

Reageer