beantwoord

Mogelijkheid jaar gratis daluren kortingsabonnement na einde ov-vergoeding student

• 3 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 365 Bekeken

Hallo,

De maand September was de laatste maand dat ik recht had op studentenreisproduct, dus ik wilde graag mijn gratis jaar dalurenabonnement aanvragen. Ik studeerde echter gedurende mijn 5e studiejaar in België, waarvoor ik in plaats van het studentenreisproduct een ov-vergoeding ontving. Omdat ik soms nog steeds met de trein reis in Nederland, had ik al een (betaald) daluren-kortingsabonnement aangevraagd.

De voorwaarde voor het gratis jaar met korting reizen is dat je binnen 3 maanden van het deactiveren van het reisproduct aan de NS-kaartautomaat een daluren abonnement aanvraagt. Ik heb mijn reisproduct dus al langer opgezegd (vanwege mijn studie in het buitenland) maar ik vroeg me af of het, omdat ik nu pas mijn recht op het reisproduct verlies, toch een jaar gratis in de daluren met korting kan reizen. Dat lijkt me immers redelijk, gezien mijn reisproduct effectief eigenlijk nu pas opgezegd is.

Ik hoor graag van u.
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 oktober 2017, 05:33

Je verwijst naar een bericht van augustus 2014. Sivan heeft later een bericht geplaatst waarin zij aangeeft dat de klantenservice coulant zou omgaan met de groep studenten die het studentenreisproduct eerder heeft stopgezet vanwege een buitenlandverblijf. Volgens mij valt toewan precies in de beoogde doelgroep van die coulanceregeling.
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo toewan,

Ik begrijp dat je graag alsnog van de actie gebruik zou willen maken. Zoals je al beschreef val je echter buiten de voorwaarden. Als je contact opgenomen zou hebben binnen de eerste drie maanden had ik graag de korting alsnog voor je verwerkt, maar ik vrees dat dit niet meer van toepassing is. Het gaat in essentie echt om de eerste periode dat je niet meer gebruik kan maken van het studentenreisproduct.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo toewan,