beantwoord

Mogelijkheid jaar gratis daluren kortingsabonnement na einde ov-vergoeding student

• 3 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 365 Bekeken

Hallo,

De maand September was de laatste maand dat ik recht had op studentenreisproduct, dus ik wilde graag mijn gratis jaar dalurenabonnement aanvragen. Ik studeerde echter gedurende mijn 5e studiejaar in België, waarvoor ik in plaats van het studentenreisproduct een ov-vergoeding ontving. Omdat ik soms nog steeds met de trein reis in Nederland, had ik al een (betaald) daluren-kortingsabonnement aangevraagd.

De voorwaarde voor het gratis jaar met korting reizen is dat je binnen 3 maanden van het deactiveren van het reisproduct aan de NS-kaartautomaat een daluren abonnement aanvraagt. Ik heb mijn reisproduct dus al langer opgezegd (vanwege mijn studie in het buitenland) maar ik vroeg me af of het, omdat ik nu pas mijn recht op het reisproduct verlies, toch een jaar gratis in de daluren met korting kan reizen. Dat lijkt me immers redelijk, gezien mijn reisproduct effectief eigenlijk nu pas opgezegd is.

Ik hoor graag van u.
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 oktober 2017, 05:33

Je verwijst naar een bericht van augustus 2014. Sivan heeft later een bericht geplaatst waarin zij aangeeft dat de klantenservice coulant zou omgaan met de groep studenten die het studentenreisproduct eerder heeft stopgezet vanwege een buitenlandverblijf. Volgens mij valt toewan precies in de beoogde doelgroep van die coulanceregeling.
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo toewan,

Ik begrijp dat je graag alsnog van de actie gebruik zou willen maken. Zoals je al beschreef val je echter buiten de voorwaarden. Als je contact opgenomen zou hebben binnen de eerste drie maanden had ik graag de korting alsnog voor je verwerkt, maar ik vrees dat dit niet meer van toepassing is. Het gaat in essentie echt om de eerste periode dat je niet meer gebruik kan maken van het studentenreisproduct.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo toewan,

Ik begrijp dat je graag alsnog van de actie gebruik zou willen maken. Zoals je al beschreef val je echter buiten de voorwaarden. Als je contact opgenomen zou hebben binnen de eerste drie maanden had ik graag de korting alsnog voor je verwerkt, maar ik vrees dat dit niet meer van toepassing is. Het gaat in essentie echt om de eerste periode dat je niet meer gebruik kan maken van het studentenreisproduct.

Hoi Arnold, dat is nogal krom. De NS schermt met reclame voor langstudeerders, dat is TS niet, en ex studenten. Dat laatste is TS wél. Vanuit DUO wordt de OV vergoeding ook gewoon gezien als zijnde studentenreisproduct, dus waarom TS niet onder de regeling valt is me niet duidelijk...
@Keuzereiziger, wellicht heeft mijn collega het hier beter omschreven.
Badge +3
Je verwijst naar een bericht van augustus 2014. Sivan heeft later een bericht geplaatst waarin zij aangeeft dat de klantenservice coulant zou omgaan met de groep studenten die het studentenreisproduct eerder heeft stopgezet vanwege een buitenlandverblijf. Volgens mij valt toewan precies in de beoogde doelgroep van die coulanceregeling.
Hallo toewan, ik kijk graag even of ik iets voor je kan betekenen. Het klopt inderdaad dat we coulant omgaan met studenten die tijdelijk in het buitenland hebben gestudeerd. Wil je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens:

- Voornaam + achternaam
- Postcode en huisnummer
- Geboortedatum
- OV-Chipkaartnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Ik heb (nog) geen bericht van toewan ontvangen. Wellicht is er al contact gelegd met onze Klantenservice, mocht ik toch nog kunnen helpen dan lees ik het graag.

Voor de meelezers: De reactie van Tochjo is correct. Wanneer je je Studentenreisproduct tussentijds of eerder hebt stopgezet kun je altijd even contact opnemen met onze Klantenservice om na te gaan wat de optie's zijn om toch in aanmerking te komen voor de korting.
Beste NS,

Ik bevind mezelf in eenzelfde situatie. Ik heb 5 jaar recht gehad op studentenov, dat recht is vorige maand afgelopen. De eerste 4 jaar daarvan heb ik in Nederland gestudeerd en gewoond en heb ik dus gebruik gemaakt van het studentenov. Het laatste jaar, afgelopen collegejaar, heb ik in Belgie gestudeerd en gewoond. Ik heb gedurende dit jaar de maandelijkse OV-vergoeding ontvangen, aangezien ik geen gebruik maakte van het Nederlandse OV. De laatste betaling hiervan heb ik ontvangen op 24 augustus 2019. Hierna is mijn 5 jaar recht op studentenov afgelopen.

Graag wil ik nu natuurlijk mijn gratis dalurenabonnement aanvragen. Echter heb ik ook de regel gezien dat dit binnen 3 maanden na het stopzetten (op de NS paal) van het studentenov moet gebeuren. Dit heb ik een jaar geleden al gedaan, zodat ik de vergoeding kan aanvragen.

Via de NS klantenservice krijg ik de reactie dat ik dit niet kan aanvragen, omdat ik het studentenov al meer dan 3 maanden geleden heb stopgezet. Echter lees ik hier nu dat hier coulant mee wordt omgegaan.

Zou een NS medewerker die bekend is met deze regeling aub op mijn bericht kunnen reageren, zodat we samen kunnen overleggen over de mogelijkheid om het gratis dalurenabonnement aan te vragen?

Alvast heel hartelijk dank.

Vriendelijke groeten,
Sandra
Hoi sandragroen en welkom op onze NS Community!

Via welk kanaal heb je dit geprobeerd te regelen? Ik raad namelijk aan om dit via ons Facebook of Twitter kanaal te doen. Hierbij dien je dan direct een bewijs aan te leveren van je Mijn DUO pagina, waarop staat wanneer jij je Studenten OV hebt stopgezet, met bericht dat je laatste jaar in het buitenland was. 🙂
Hallo Laura,

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb dit geprobeerd te regelen via de NS chat op jullie website. Ik zal het via Facebook met het gevraagde bewijs nog eens proberen!

Vriendelijke groeten,
Sandra
Badge +3
Bij de Chat kan je toch ook bestanden (afbeeldingen/screenshots) meesturen?
Bij de Chat kan je toch ook bestanden (afbeeldingen/screenshots) meesturen?

Daar heb je helemaal gelijk in Robert B. Waarom Laura dit niet vermeld heeft weet ik niet. Gelukkig zijn er altijd nog gebruikers zoals jij die ons daarbij helpen.

Reageer