beantwoord

Moment van reizen met Keuzedag: e-mail onduidelijk

Ben in bezit van Voordeelurenabonnement.
Voorheen:
  • Doordeweeks van maandag t/m vrijdag mag u inchecken na 09.00 uur ’s ochtends.
  • In de volgende periodes is uw Keuzedag de gehele dag geldig (dus ook voor 09.00 uur ’s ochtends):
  • in het weekend;
  • op feestdagen;
  • in de zomermaanden juli en augustus;
  • in de week tussen Kerst en Oud en Nieuw (25 december t/m 31 december).

Nu staat in de door u aan mij gestuurde mail:
Het moment van inchecken bepaalt of u wel of niet met uw Keuzedag reist. Checkt u in de daluren in en in de spits uit? Dan maakt u gebruik van uw Keuzedag. Checkt u in de spits in en in de daluren uit? Dan reist u op saldo.

Dit mag ik toch niet serieus nemen.

Gaarne uitsluitsel hieromtrent.
icon

Beste antwoord door Denice NS 6 januari 2019, 14:17

Welkom bij de Community, alexovkrt.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Sinds 1 januari is er een aanpassing geweest wat betreft de spitsuren in de ochtendspits met het oude Voordeelurenabonnement (VDU). Voorheen was het zo dat je doordeweeks pas vanaf 9.00 uur met 40% korting of je Keuzedag kon reizen met het oude VDU. Nu is die regel gelijk getrokken met het huidige Dal Voordeel en reis je met je VDU ook met 40% korting als je voor 6.30 uur incheckt. Check je in tussen 6.30 - 9.00 uur dan krijg je geen korting. Aan het reizen met korting in de middagspits is met het oude VDU niks gewijzigd en reist men dan ook nog steeds gewoon met 40% korting. De digitale Keuzedagen van het VDU zijn sinds 1 januari dus ook geldig voor 6.30 uur. De papieren Keuzedagen zijn ongewijzigd gebleven en dus pas geldig na 9.00 uur.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
... oh, edit! Puzzelwonder Denice zei het al (papieren keuzedagen) :P

Samengevat dus, Voordeeluren (reizen op ov-chipkaart) == Daluren zonder middagspitsbeperkingen.

Ik ben toch wel benieuwd wat een 'papieren' keuzedag doet vóór 6:30, want dat zijn immers ook gewoon chipkaartjes...
Welkom bij de Community, alexovkrt.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Sinds 1 januari is er een aanpassing geweest wat betreft de spitsuren in de ochtendspits met het oude Voordeelurenabonnement (VDU). Voorheen was het zo dat je doordeweeks pas vanaf 9.00 uur met 40% korting of je Keuzedag kon reizen met het oude VDU. Nu is die regel gelijk getrokken met het huidige Dal Voordeel en reis je met je VDU ook met 40% korting als je voor 6.30 uur incheckt. Check je in tussen 6.30 - 9.00 uur dan krijg je geen korting. Aan het reizen met korting in de middagspits is met het oude VDU niks gewijzigd en reist men dan ook nog steeds gewoon met 40% korting. De digitale Keuzedagen van het VDU zijn sinds 1 januari dus ook geldig voor 6.30 uur. De papieren Keuzedagen zijn ongewijzigd gebleven en dus pas geldig na 9.00 uur.
Reputatie 6
Badge +1
Ik denk dat inderdaad bedoeld wordt dat als er tussen 6.30 uur en 9.00 uur ingecheckt wordt je op saldo reist, maar als je voor 6.30 uur en na 9.00 uur incheckt je op jouw keuzedag reist.

Ik ga er vanuit dat voor die ruim 10 euro meer er in de middagspits nog steeds met korting gereisd kan worden met VDU.
Het staat er inderdaad erg ongelukkig, dat moet ik direct toegeven. Ik heb in mijn naslagwerk voor rijdend personeel gekeken, daar is nog steeds niets veranderd. Wat mij wel bijstaat, is dat uw oude Voordeelurenabonnement nu ook met korting geldt voor 06.30 uur. Ik gok dat het daar verkeerd gaat in de communicatie. Er wordt nu zeer verwarrend gesproken over Daluren en Voordeeluren.
Belangrijk punt van aandacht. Iets voor een moderator gok ik zo?

Reageer