beantwoord

monthly trajectory

• 4 januari 2016
  • 32 reacties
  • 604 Bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

32 reacties

Reputatie 6
Badge +1
I suppose this has to do with the fact that Duivendrecht is not really on the shortest route between Sassenheim and Bijlmer ArenA? Duivendrecht station is only tens of meters away from the 'Utrechtboog' (the route a train Schiphol-Bijlmer takes), but the train will not pass the station.

Anyhow, the detour via Duivendrecht is not more than 10TE. So then how will the price for a trip Sassenheim-Duivendrecht will be calculated for this traveller?
@Keuzereiziger

See post #10:

I see now that with the minimum transfer time set to 10 minutes, Duivendrecht pops up in one of the advices, so it will also be for free if the 10TE-rule of thumb applies in this case.
Hence, Duivendrecht is on one of the allowed routes from Sassenheim to Amsterdam Bijlmer ArenA, that is not more than 10TE longer than the shortest route.
To be short: it is not possible to travel via Duivendrecht the way TS described.

Wolke, if you have any further questions, please feel free to ask me.
To be short: it is not possible to travel via Duivendrecht the way TS described.

Why? - Duivendrecht is on one of the two shortest allowed routes for this trajectory. Just like a Traject Vrij subscription for Leiden Centraal - Amsterdam Sloterdijk is valid for both shortest routes (or isn't it?) namely via Haarlem and via Schiphol Airport, one would expect a Traject Vrij subscription Sassenheim - Amsterdam Bijlmer ArenA to be valid for both the Utrechtboog and Duivendrecht, according to all available information about Traject Vrij.

If your answer is right, people should be able to know that before buying such a subscription, instead of waiting for an answer that comes only after the Monthly Traject Vrij subscription has already ended!
Als Wolke nog vragen heeft, mag hij of zij die stellen. Ik ga verder niet continu de discussie aan over dit onderwerp.
Er is een groot gebied tussen continu de discussie aangaan enerzijds en nooit antwoord geven op de meest basale vragen over de geldigheid van een abonnement anderzijds.

Vanaf nu kunnen we er dus zelfs niet meer vanuit gaan dat Traject Vrij geldig is voor alle tussengelegen stations op de kortste toegestane reisroute. Ik hoop dat je je realiseert dat dat weer een flinke sprong achteruit is in de voorspelbaarheid van de geldigheid van Traject Vrij.

Dan kan een Traject Vrij Leiden Centraal - Amsterdam Sloterdijk dus ook zomaar niet geldig zijn voor Haarlem of Schiphol, zonder dat je van tevoren weet welke van beiden. Waanzin.
Reputatie 3
Badge
Ik heb door allerlei omstandigheden een tijdje dit forum al een tijdje niet zo gevolgd (laat staan eraan bijgedragen) maar begrijp ik het nu goed dat alle eerdere discussie, die uitgemond heeft in een overzicht dat werd gepresenteerd in dit topic nu weer opnieuw moet worden gevoerd?
Daar is toen een heel document uitgerold, dat voor 95% wel OK leek te zijn en in ieder geval meer helderheid gaf dan we ooit eerder gehad hebben. Is NS dat allemaal vergeten? Werkt Hessel, die het toen heeft uitgezocht, er niet meer?

En terugkomend op de opmerking van Pe_pe: ik heb, toen nog voorafgaand aan de bovengenoemde discussie, al eens gezegd dat je bij geen enkele winkel een product zou kopen als je niet van tevoren weet wat de prijs is. Die kritiek is ook door Rover en andere reizigersorganisaties meerdere malen aan NS voorgehouden.

De eenvoudigste manier om te voorkomen dat NS hierover 'continu de discussie moet aangaan' is gewoon antwoord geven op feitelijke vragen...