morgenvroeg 5 minuten voor 9 uur vertrek, hoe doe je dat met vordeelurenkorting?

• 27 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 311 Bekeken

Hallo, Ik reis bijna nooit echt vroeg, morgen moet ik de trein van 9.53 hebben, een traject van een uur. hoe regel ik dat met de voordeeluren (ik heb dat abonnement). Telt de hele reis dan een vol tarief??
Ben heel benieuwd.
mirjam

6 reacties

Als je voor 8:55 incheckt, reis je de gehele reis tegen vol tarief. Als het mogelijk is, zou je bij een wat langere stop onderweg even kunnen uitchecken en opnieuw inchecken, zodat je voor een deel toch met korting reist. Let er wel op dat dit soms niet loont of zelfs duurder kan zijn.
Dank voor je snelle reactie. Hoe zou dat dan duurder kunnen zijn trouwens?
Omdat er sprake is van een degressief tariefsysteem, waardoor de eerste kilometers van een reis altijd het duurste zijn. Als je onderweg uitcheckt en opnieuw incheckt, betaal je die tweemaal. Je kunt dus het beste vooraf via de reisplanner even uitzoeken of het loont.
Dat zit ongeveer zo: Bij NS neemt de prijs per kilometer af als het aantal kilometers in één reis toeneemt. Door opnieuw in te checken worden twee losse reizen berekend, dus begin je weer bij het hoogste kilometertarief. Dat weegt soms niet op tegen de 40% korting op het tweede deel van de reis.

9:53 is trouwens sowieso in de daluren.
Dank weer, ik snap het, enne....dat van 9.53 was een foutje, moet idd 08.53 zijn!:)
Hallo, Ik reis bijna nooit echt vroeg, morgen moet ik de trein van 9.53 hebben, een traject van een uur. hoe regel ik dat met de voordeeluren (ik heb dat abonnement). Telt de hele reis dan een vol tarief??
Ben heel benieuwd.
mirjam

Beste Mirjam, Na 09 u kan je met korting reizen, dus als je de trein van 09:53 moet hebben, dan reis je gewoon met korting.
Zoals je al aangeeft bedoelde je 08:53, dan reis je wel vol tarief. Het moment van inchecken is bepalend voor de eventuele korting die je ontvangt, niet het moment van uitchecken, luchtmacht geeft dit ook al aan.
Vriendelijke groet, Robby

Reageer