beantwoord

na flex weekend vrij/ ov fiets inbegrepen ( gratis )

  • 14 November 2022
  • 6 reacties
  • 1831 Bekeken

Hallo. Ik maak gebruik van Ns flex weekend vrij. Dit gebruik ik regelmatig. Afgelopen weekend heb ik 2 ns ov fietsen gebruikt omdat ik dacht dat deze ook bij het weekend vrij abonnement inbegrepen waren. Echter zie ik dat dit gewoon in rekening gebracht word. Hoe kan dit?

dat de bus enz niet inbegrepen zit snap ik. Maar wen Ov fiets is toch van de NS. 
graag opheldering 

icon

Beste antwoord door Tjan 14 November 2022, 03:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3

Hallo. Ik maak gebruik van Ns flex weekend vrij. Dit gebruik ik regelmatig. Afgelopen weekend heb ik 2 ns ov fietsen gebruikt omdat ik dacht dat deze ook bij het weekend vrij abonnement inbegrepen waren. Echter zie ik dat dit gewoon in rekening gebracht word. Hoe kan dit?

dat de bus enz niet inbegrepen zit snap ik. Maar wen Ov fiets is toch van de NS. 
graag opheldering 

Hoi Patjuhh,

Bij die NS flex weekend vrij heb je eigenlijk alleen een “basis” abonnement voor in het weekend. Dat wil zeggen, alleen weekend vrij abonnement om te reizen. NS Fietsen daarentegen, net als de kluisjes en de stallingen, zijn extra’s die de NS aanbiedt voor  gemak. (Oftewel pay per use)
 

Je houdt immers het reisabbonnement goedkoop, door niet gelijk van alles en nog wat er bij in te proppen waar niet iedereen gebruik van zal maken.

Reputatie 7
Badge +2

Het is eigenlijk heel simpel: het OV-fiets abonnement is inbegrepen bij NS Flex, de huur van fietsen daarmee niet.

Onder inbegrepen valt daarbij eigenlijk ook alleen dat je als klant voor OV-fiets geregistreerd wordt, want dat abonnement is voor iedereen gratis.

Badge +3

Het OV-fietsabonnement, dat u in staat stelt om OV-fietsen te kunnen huren, is inbegrepen bij NS Flex. Maar de huur van een OV-fiets niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht…

Het is altijd handig om de voorwaarden te lezen voor je iets wilt gebruiken.

Stallen op rekening is ook inbegrepen bij flex, maar je betaalt wel stallingskosten. In de meeste stallingen is de 1e 24 uur gratis.

Moet ik mij voor een ov fiets nog vooraf registreren als ik een flex dal voordeel abonnement heb? 

Reputatie 7
Badge +4

U heeft met Flex, ook bij een onbetaald abonnement als Flex Basis, automatisch recht op het mogen huren van een fiets. U betaalt alleen de huur per dag en hoeft verder niks meer te registreren, gesteld dat uw Flexabonnement geldig is.

 

Lees ook de bovenstaande bijdragen. Alles staat daar zo wel in.

 

Reageer