beantwoord

Niet kunnen reizen met het studentenreisproduct

• 4 februari 2015
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Hallo,

Dit jaar ben ik begonnen met studeren en heb een studenten ov-chipkaart aangevraagd. Ik moet namelijk voor mijn studie op veel plekken stage gaan lopen. Maar op het moment dat ik wilde gaan reizen moest ik toch betalen met de kaart. Na verscheidene keren te hebben gebeld naar NS en Duo, die op hun beurt me weer doorstuurde naar mekaar (verscheidene keren), bleek ik de kaart alleen nog te moeten activeren op 500 meter van mijn huis af...... Dit heeft me zo'n kleine 150 euro gekost en een half jaar van gezeur!

De tijd is niet meer terug te keren maar ik neem aan dat ik als student toch wel recht heb op teruggave van dit bedrag.
Zou U me kunnen uitleggen welke stappen ik moet ondernemen?

alvast bedankt!
ruben
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 4 februari 2015, 18:27

Welkom op het NS serviceforum ruben.wiegmans. Ik heb je topic naar het subforum overige producten verplaatst en de titel wat aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp hieruit dat je een tijd lang geen gebruik hebt kunnen maken van je studentenreisproduct. Dat is erg spijtig om te lezen. Helaas kan de NS daar niets voor betekenen, omdat het een product van DUO betreft. Ik zou je dan ook willen adviseren om met hen contact op te nemen.
Bekijk origineel

2 reacties

Als je de instructies voor het activeren van het studentenreisproduct niet hebt opgevolgd, lijkt me dat je eigen verantwoordelijkheid. Misschien telt DUO deze eerste maanden niet mee voor het recht op het studentenreisproduct, waardoor dat eventueel ook pas later eindigt.
Welkom op het NS serviceforum ruben.wiegmans. Ik heb je topic naar het subforum overige producten verplaatst en de titel wat aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp hieruit dat je een tijd lang geen gebruik hebt kunnen maken van je studentenreisproduct. Dat is erg spijtig om te lezen. Helaas kan de NS daar niets voor betekenen, omdat het een product van DUO betreft. Ik zou je dan ook willen adviseren om met hen contact op te nemen.

Reageer