beantwoord

Nieuwe OV aangevraagd, tussentijd zelf betalen?

• 19 november 2014
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Hallo,

Ik heb recentelijk bericht gehad dat mijn OV binnen 6 weken verloopt, en ik een nieuwe moet aanvragen. Dit heb ik derhalve dan ook gedaan. Graag zou ik willen weten of mijn huidige (oude) OV nu direct is geblokkeerd. Ik moet namelijk de komende dagen nog gewoon op en neer reizen naar school, en heb uiteraard weinig zin om zelf voor deze kosten op te dragen (ik heb een studenten week abo).

Weet iemand of een OV-kaart direct wordt opgeheven? Of gebeurt dat pas als ik mijn nieuwe OV heb geactiveerd?

Mvg!
icon

Beste antwoord door Loes 19 november 2014, 20:31

Hoi Vegasm,

Normaal wordt je reisrecht niet direct geblokkeerd vanwege een aanvraag nieuwe OV. Het reisrecht is overigens van DUO en niet van NS, maar je hebt niet aangegeven dat je kaart verloren of gestolen is, dus blokkeren lijkt me niet aan de orde.
Wil je zekerheid zou ik contact opnemen met DUO.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Vegasm,

Normaal wordt je reisrecht niet direct geblokkeerd vanwege een aanvraag nieuwe OV. Het reisrecht is overigens van DUO en niet van NS, maar je hebt niet aangegeven dat je kaart verloren of gestolen is, dus blokkeren lijkt me niet aan de orde.
Wil je zekerheid zou ik contact opnemen met DUO.
Normaal gesproken blijft je kaart gewoon geldig, tot de datum die op je kaart staat. Maar zoal Loes al aangeeft, het studentenreisproduct is geen product van NS, dus het fijne weet ik er niet van.

Reageer