beantwoord

Nieuwe OV-chipkaart niet geleverd

• 9 januari 2018
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 1
Hoi!
Ik bestelde een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart met een maandabonnement Altijd Vrij in 03/01 maar de kaart werd nog niet afgeleverd. De status van mijn bestelling is nog steeds in behandeling.

Is er een probleem met mijn bestelling?
Alvast bedankt en sorry voor de slechte Nederlanders, ik ben nog aan het leren!
icon

Beste antwoord door Thomas NS 9 januari 2018, 20:51

Hallo Fmenegossi en welkom op het NS Serviceforum.

Allereerst wil ik zeggen dat je Nederlands opmerkelijk is. Hoe lang leer je de taal al?

Daarnaast is het lastig om aan te geven of de OV-chipkaart wel of niet geleverd wordt voor ons, omdat NS niet verantwoordelijk is voor de daadwerkelijke OV-chipkaart. Daarvoor is OV-Chipkaart (of TransLinkSystems) verantwoordelijk. Dat betekent niet dat jij vanaf het ingangsmoment van jouw abonnement alsnog moet betalen voor jouw reizen. Wat ik adviseer is om contact op te nemen met onze Klantenservice (dag en nacht bereikbaar via tel. 030 7515155 of via Twitter of Facebook) en na te gaan of de bestelling goed is gekomen. Het komt voor dat de OV-chipkaart te laat geleverd wordt: dan kan er met de klantenservice besproken worden hoe je de komende tijd kan reizen. Laat je ons weten hoe het gaat?

Een heel veel succes met het leren van onze taal. Als je zo doorgaat, komt dat vast helemaal goed!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Fmenegossi en welkom op het NS Serviceforum.

Allereerst wil ik zeggen dat je Nederlands opmerkelijk is. Hoe lang leer je de taal al?

Daarnaast is het lastig om aan te geven of de OV-chipkaart wel of niet geleverd wordt voor ons, omdat NS niet verantwoordelijk is voor de daadwerkelijke OV-chipkaart. Daarvoor is OV-Chipkaart (of TransLinkSystems) verantwoordelijk. Dat betekent niet dat jij vanaf het ingangsmoment van jouw abonnement alsnog moet betalen voor jouw reizen. Wat ik adviseer is om contact op te nemen met onze Klantenservice (dag en nacht bereikbaar via tel. 030 7515155 of via Twitter of Facebook) en na te gaan of de bestelling goed is gekomen. Het komt voor dat de OV-chipkaart te laat geleverd wordt: dan kan er met de klantenservice besproken worden hoe je de komende tijd kan reizen. Laat je ons weten hoe het gaat?

Een heel veel succes met het leren van onze taal. Als je zo doorgaat, komt dat vast helemaal goed!
Reputatie 1
Hoi! Dat was snel!

Ik studeer ongeveer 3 maanden Nederlands, maar Google liet me soms een leuk vocabulaire geven!

Bedankt voor je reactie, ik zal een van deze kanalen proberen en ik zal het bericht bijwerken in geval van nieuws.

Tot ziens
Reputatie 1
UPDATE: De OV-chipkaart werd vandaag door de lunch bezorgd. Het lijkt erop dat ze de kaart opnieuw moeten versturen vanwege een probleem met de bezorgstatus (???).

Helaas kon ik de kaart morgenochtend niet gebruiken, maar ik zal het morgen wel doen!
Reputatie 7
Goed om te vernemen dat het uiteindelijk gelukt is! Helaas komt dit soort dingen voor, de levering van een OV-chipkaart is niet feilloos. Ik lees graag terug of er complete afhandeling is geweest van jouw probleem via de Klantenservice. Fijn weekend!

Reageer