beantwoord

NS abonnement niet gekoppeld aan persoonlijke OV-chipkaart

• 21 juni 2019
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

Jarengeleden een NS daluren abonnement voor mijn (toen minderjarige) zoon aangevraagd; hij heeft een eigen persoonljke OV-chipkaart. Nooit een NS-(kortings)kaart ontvangen. Altijd gedacht dat dit abonnement al die jaren gekoppeld was aan zijn chipkaart. Blijkt niet zo te zijn en zoon reist (inmiddels 18) nu vaker met NS en komt e daardoor rachter dat hij geen korting krijgt in daluren.
Heb dus jaren betaald voor een kortingskaart die dus nooit op OV-chipkaart blijkt te hebben gestaan. Stom van onszelf maar ben er altijd vanuit gegaan dat dit wel gekoppeld was.

Ik kan nergens vinden hoe ik die twee aan elkaar gekoppeld krijg. Alsnog een kaart van NS ontvangen of toch dit abonnement op de OV-chip koppelen (en hoe dan?)
icon

Beste antwoord door mrfreeze 21 juni 2019, 23:10

Als u tijdens het bestellen van het abonnement het kaartnummer van de ov-chipkaart hebt ingevuld, wordt het abonnement klaargezet voor de kaart. Vervolgens moet u met de kaart naar een NS-automaat op het station gaan en het abonnement activeren door te kiezen voor "producten ophalen".
Of dit na zoveel tijd nog kan, durf ik niet te zeggen. U kunt het beste contact opnemen met de klanteNService via Twitter, Facebook, chat of 030-7515155.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als u tijdens het bestellen van het abonnement het kaartnummer van de ov-chipkaart hebt ingevuld, wordt het abonnement klaargezet voor de kaart. Vervolgens moet u met de kaart naar een NS-automaat op het station gaan en het abonnement activeren door te kiezen voor "producten ophalen".
Of dit na zoveel tijd nog kan, durf ik niet te zeggen. U kunt het beste contact opnemen met de klanteNService via Twitter, Facebook, chat of 030-7515155.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Jaren geleden.. abonnement voor (minderjarige) zoon.. heeft al persoonlijke kaart...

Tot zover duidelijk. Maar dan..

Nooit een NS-(kortings)kaart ontvangen... Altijd gedacht dat dit abonnement al die jaren gekoppeld was aan zijn chipkaart.
Welke kaart wilde je dan ontvangen?

En Stom van onszelf...

Behoorlijk ja, en hopelijk niet teveel korting misgelopen!

Een abonnement koppel je aan een kaart door het als bestelling op te halen bij een servicepunt

Dat staat nogal duidelijk in de e-mail die je krijgt na het bestellen en betalen, toch? Uw bestelling is bijna voltooid

Maar goed, via de klantenservice valt er wellicht nog wat te regelen, als die bestelling op de kaart van je zoon nooit opgehaald is.

Reageer