beantwoord

Ns abonnement omzetten van betalen per maand naar betalen per jaar

• 21 januari 2020
  • 13 reacties
  • 283 Bekeken

Hallo,

Voor mijn werk moet ik tbv de reiskostenvergoeding een factuur indienen van een betaling van het abonnement, echter wordt hierbij gevraagd voor een betaling voor het gehele jaar.

Op dit moment betaal ik nog iedere maand voor mijn traject vrij abonnement. Hoe kan ik dit (laten) omzetten naar een betaling voor het hele jaar?

Met vriendelijk groeten,

Bas

icon

Beste antwoord door Momo 21 januari 2020, 18:10

Ik vrees dat er dan bij de klantenservice gezegd gaat worden dat bij een lopend abonnement het niet mogelijk is de betaalwijze van maand naar jaar aan te passen. Dat kan zover ik weet alleen door het huidige abonnement waarbij je per maand betaalt op te zeggen en een nieuw abonnement af te sluiten waarbij je betaling per jaar kiest. Deze vraag wordt vaker gesteld en antwoord is steevast dat het niet gewijzigd kan worden.

Let wel, dat per ingang van 1-1-2021 de huidige klassieke Traject Vrij worden veranderd naar NS flex Traject Vrij en bij NS Flex is betaling per jaar sowieso niet mogelijk. Er blijft dan wel de mogelijkheid om Traject las pre-paid abonnement per maand of 3 maanden te kopen, maar niet per jaar. 

Het bedrijf waar je werkt kan dus wel vragen voor een betaling per jaar, maar vanaf volgend jaar is dit gewoon niet meer mogelijk. 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vrees dat er dan bij de klantenservice gezegd gaat worden dat bij een lopend abonnement het niet mogelijk is de betaalwijze van maand naar jaar aan te passen. Dat kan zover ik weet alleen door het huidige abonnement waarbij je per maand betaalt op te zeggen en een nieuw abonnement af te sluiten waarbij je betaling per jaar kiest. Deze vraag wordt vaker gesteld en antwoord is steevast dat het niet gewijzigd kan worden.

Let wel, dat per ingang van 1-1-2021 de huidige klassieke Traject Vrij worden veranderd naar NS flex Traject Vrij en bij NS Flex is betaling per jaar sowieso niet mogelijk. Er blijft dan wel de mogelijkheid om Traject las pre-paid abonnement per maand of 3 maanden te kopen, maar niet per jaar. 

Het bedrijf waar je werkt kan dus wel vragen voor een betaling per jaar, maar vanaf volgend jaar is dit gewoon niet meer mogelijk. 

Welkom bij de Community, Zoek34.

Ik vrees ook inderdaad dat, zoals Momo al aangeeft, dat we, wanneer je nu een maandelijkse termijn betaling hebt, we geen factuur van een jaarlijkse betaling kunnen leveren. Binnen een lopend contract kunnen we ook inderdaad niet de betaalwijze wijzigen van ‘maand’ naar ‘jaar'. Hiervoor dient het abonnement beëindigd te worden en vervolgens opnieuw te worden aangevraagd.

Badge +3

Vreemd dat een werk/opdrachtgever een jaarfactuur wil van de NS, want bij andere zaken die vergoed kunnen worden (zoals een telefoon- of internetabonnement) betaal je ook per maand.

Als je Traject Vrij nu al een jaarabonnement is (met betaling per maand) is het misschien voldoende om de bevestigingsmail van je bestelling te overleggen, om aan te tonen dat je toch echt een jaarabonnenent/contract hebt.

Of vernieuw je het elke maand zelf, en vertrouwt men dat niet op je werk? Een andere oplossing zou nog een Business Card van je werk kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Denice, even een vraagje mbt het overgaan naar NS Flex. Dit zal zijn per 1-1-2021 dus iemand die nu een abonnement met betaling per jaar afsluit zal nog binnen dit jaar over worden gezet naar NS Flex en een deel van dat abonnementsgeld terug ontvangen. Nu is het nog iets meer dan 11 maanden, maar iemand zou dit ook halverwege het jaar kunnen afsluiten. Dan is het op zich niet handig om bv per 1 april of 1 juli een jaarbetaling te doen wetende dat na 8 maanden of een half het klassieke abonnement wordt gewijzigd in een NS Flex abonnement en er dus een deel weer terug betaald moet worden. Wordt dan misschien de mogelijkheid om per jaar te betalen ergens dit jaar “uitgeschakeld”? 

Overigens, welkom terug van je zwangerschapsverlof. Fijn je weer te zien hier. 

Fijn om weer terug te zijn!

Ik zou je eigenlijk niet durven zeggen of we daadwerkelijk iedereen met een Traject Vrij per 1-1-2021 ook gaan overzetten naar NS Flex Traject Vrij of dat dit in fases zal gaan. Naar verwachting is NS Flex Traject Vrij in de loop van dit jaar beschikbaar. De bedoeling is dan dat de bestaande Traject Vrij abonnementen natuurlijk worden overgezet naar NS Flex Traject Vrij. Persoonlijk lijkt het mij logisch dat dit is op het moment van de contractverlenging, maar zeker weten doe ik dit niet en ik ga dit dan ook intern even navragen. Wel weet ik dat klanten met een Traject Vrij abonnement tegen die tijd ook de mogelijkheid gaan krijgen om zich af te melden voor het overzetten naar NS Flex Traject Vrij. Zij worden dan niet overgezet maar hun huidige Traject Vrij zal wel worden beëindigd. Tegen de tijd dat de wijzigingen plaats gaan vinden gaan we natuurlijk alle klanten informeren :smiley:

Reputatie 7
Badge +3

Ik meende me te herinneren dat er iets over stond in het besluit wijzigingen NS abonnementen bij het Locov.  Gevonden, daar staat dus dit op pagina 11:

Medio Q2 zou ongeveer mei 2020 zijn en dan zou je dus geen klassiek Traject Vrij meer kunnen kopen, dan zou NS flex Traject Vrij beschikbaar moeten zijn.

Ik heb even het één en ander intern uitgevraagd. Zodra ik meer weet, weten jullie het ook:grinning: .

Nog geen nieuw nieuws helaas… To be continued!

Helaas nog steeds niet echt iets nieuws te vertellen. De vraag is nu wel via een andere afdeling weer intern doorgezet naar iemand anders die er wellicht meer van weet…. wederom afwachten….

Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk laten ze je niet zo lang wachten dat intussen alles al gewijzigd is en op die manier de vraag beantwoord :grin:

Stiekem…. :yum:

Wat betreft het klassieke Traject Vrij zal de betaalwijze verder niet worden aangepast ondanks dat NS Flex Traject Vrij eraan zit te komen. Kortom, de jaarlijkse betaling blijft gewoon mogelijk. Ze kunnen helaas nog niet vertellen wanneer NS Flex Traject Vrij nou precies live gaat. De vraag of reizigers met een klassiek Traject Vrij allemaal op 1 januari 2021 overgaan op Flex Traject Vrij (mits ze dat willen, zo niet dan beëindigen we het klassieke abonnement) of dat de overgang in fases zal gaan staat nog uit.

De betreffende afdeling kon me helaas nog niet vertellen hoe de overgang precies zal gaan verlopen. Wel dat huidige Traject Vrij abonnementhouders ruim van te voren een aankondiging krijgen (zo'n 3 maanden van te voren) dat de overgang naar NS Flex Traject Vrij eraan komt.

Het blijft allemaal nog even spannend...

Reageer