NS Abonnementenwijzer

Klopt het dat de NS Abonnementenwijzer het op het moment het niet goed doet?

Als ik stap 5 heb voltooid en ik druk op verder krijg ik de melding :

Er is iets fout gegaan
Bij het opvragen van de gewenste informatie is iets fout gegaan. Een melding hiervan is opgeslagen, zodat de fout opgelost kan worden.

Kan dit worden verholpen ,of zijn hier mensen al mee bezig?

alvast bedankt , Groetjes Roy

12 reacties

Beste Roy 382, Welkom op het NS Service Forum. Bedankt voor het stellen van je vraag. De abonnementenwijzer werkt gewoon hoor! Indien je er niet helemaal uitkomt advieseren wij jou ook graag over je abonnement. Hoevaak en wanneer wil je reizen? Reis je op een vast traject?

Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Echt niet, dat de abonnementenwijzer goed werkt. Ik heb precies dezelfde fout. Die verschijnt nadat je de tijdstippen van het reizen hebt ingevuld, dus bijv: in de spits. Ik heb het al bij meerdere browsers uitgeprobeerd maar kom er niet door. Graag uittesten en repareren
Het lijkt lastig reproduceerbaar. Ik heb het geprobeerd vlak nadat Roy382 dit bericht plaatste. Toen kreeg ik de genoemde foutmelding ook. Daarstraks heb ik het nog eens geprobeerd en nu kom ik er wel door.

Aanvulling: Ik heb het nog een paar keer geprobeerd en het lijkt fout te gaan als men bij "Reist u op een vast traject?" kiest voor "ja, meestal wel". Het gaat dan niet direct fout, maar pas aan het eind van de abonnementenwijzer.
ingevuld: Jonger dan 60 reist van en naar werk met jaartrajectkaart 4 keer per week almere muziekwijk-weesp, vaste tijden en dan vul ik in de rode vakjes dat het in de spits is: Voila daar komt de fout!
@Superstans
Klopt. Als ik daarin als enige wijzig dat het geen vast traject is, komt er wel een advies.
dat helemaal nergens op slaat omdat het juist dan omdat het dan niet op mijn situatie slaat.
Fout hoort gewoon opgelost te worden:(
Welkom op het forum Roy. Ik heb de gegevens ingevuld die Superstans in zijn reactie heeft staan en ik krijg zelf ook een foutmelding. Dit lijkt een foutje te zijn in de abonnementswijzer inderdaad. Goed dat jullie dit opmerken, ik ga het doorgeven aan de verantwoordelijke afeling. Dank hiervoor.

@ Roy Inmiddels een passend abonnement gevonden?
Bedankt voor de reacties allemaal.

Nee ik heb nog geen passend abbonement gevonden. @ Ramon

Ik reis op een vast traject , 4 x per week en tijdens de spits tijden. ( Ik reis zonder abonnement)

Ik ben net verhuisd en ik moet nu van zwolle naar emmeloord gaan reizen voor mijn werk.
Daarvoor pak ik in zwolle de trein naar kampen in de ochtend om 7:49. en daarna stap ik over in kampen op de bus 141 in kampen naar emmeloord richting urk. Na het werk pak ik op de terugweg de bus 141 terug naar kampen om 15:57 en dan heb ik weer hetzelfde traject , emmeloord> kampen >trein naar zwolle.

Dit is voor mij te duur in totaal per week/maand dus zoek ik een manier om een stuk voordeliger uit te zijn.

Het kan nog wel eens voor komen dat ik 1 x in de paar maanden bijv naar lelystad op en neer reis omdat daar me ouders wonen en een aantal vrienden. ( niet noodzakelijk abbo voor nodig)

Hebben jullie een advies wat voorn abonnement bij de NS voor mij passend zou zijn?

Alvast bedankt , Groetjes Roy
Ik denk dat je dan op Traject Vrij Jaar Zwolle - Kampen uitkomt, tenzij er in dit geval een voordelig combinatieabonnement voor trein en bus samen bestaat.
Indien je 4x per week hetzelfde traject reist is de beste optie een Traject Vrij abonnement. Al onze abonnementen zijn enkel geldig in de trein, niet in de bus. Je zou voor het traject Zwolle-Kampen dit abonnement kunnen afsluiten. Dit abonnement kost per maand € 101,80. Met een dergelijk abonnement mag je vrij reizen op dit traject ongeacht spits of dal. Mocht je een keer naar je ouders gaan dan ontvang je met dit traject 40% korting buiten je traject. Je kan voor de bus wellicht ook voordeliger uit zijn door een apart busabonnement af te sluiten. Hiervoor zou je het beste contact op kunnen nemen met de busmaatschappij. Beide abonnementen kunnen op dezelfde OV-chipkaart. Meer info over Traject Vrij lees je hier. Groet Ramon
Al onze abonnementen zijn enkel geldig in de trein, niet in de bus.

OV Voordeel

Voeg het OV Voordeel supplement toe aan uw Altijd Voordeel abonnement en ontvangt 20% korting op uw reizen in bus, tram en metro. Zo profiteert u uw hele reis lang van korting!

> link

Het is nog wel het narekenen waard of Altijd Voordeel in combinatie met het OV Voordeel supplement in dit geval voor de totale reiskosten het gunstigst uitpakt.
tenzij er in dit geval een voordelig combinatieabonnement voor trein en bus samen bestaat.

Op de spoorlijn Kampen - Zwolle is ook het busabonnement geldig.

De opties zijn dus

*Traject Vrij Zwolle - Kampen + busabonnement Kampen - Emmeloord (geen kosten per rit)
*Busabonnement Zwolle - Emmeloord (geen kosten per rit)
*Traject Vrij Zwolle - Kampen + losse kaartjes Kampen - Emmeloord (alleen buskosten per rit)
*Altijd Voordeel + OV-supplement (trein- en busrit in de spits beiden met 20% korting)

Om de voordeligste optie te vinden zit er niets anders op dan voor elke situatie de totale kosten per jaar uit te rekenen.

Reageer