beantwoord

ns betaling abbo

  • 18 February 2023
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo ik heb een mail gekregen met een link voor het betalen van mijn ns weekend vrij abbo . Helaas zit ik erg krap bij kas en in de mail staat betaal voor 20-02-2023 het komt mij beter uit om 21-02-2023 te betalen maar wat gebeurt er dan wordt mijn abbo dan geblokkeerd? 
gr max 

icon

Beste antwoord door Robert B 18 February 2023, 17:33

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je na 20-2 betaalt wordt jouw abonnement geblokkeerd en krijg je een incassoburo achter jou aan. Dat gaat nu ook gebeuren, want als je vandaag betaalt, wordt dat niet meer voor 20-2 verwerkt.

Reputatie 7
Badge +3

Als er staat dat je voor 20-2 moet betalen en je betaalt vandaag is dat gewoon ok. Wanneer NS het een keer gaat verwerken maakt niet uit. Het gaat om de datum van betaling en een betaling wordt normaal gesproken direct door de banken verwerkt.

Was dit de eerste herinneringsmail die je kreeg? Dan is het geen probleem om het de 21e te betalen. Als dit al de laatste aanmaning was, wordt het wel tricky. 

Badge +3

Welkom Max,

Zo te lezen gaat dit om een eerste herinnering wegens mislukte incasso voor een factuur van ergens vorige week.

Als dit een eerste e-mail was (met betalen binnen 7 dagen via de link in de mail, wordt direct verwerkt) dan is er niets aan de hand.

Want daarna volgt nog een brief (betalen binnen 14 dagen) en daarna nog een laatste mail die je binnen 5 dagen moet betalen.

Laat je niet gek maken door de dreigende taal in die eerste mail “NS behoudt zich het recht voor om je abonnement te beëindigen” (of iets van die strekking) want zo ver is het nog lang niet.

De knop/link in de (e-accept) mail vervalt na 7 dagen, maar volgens mij staat in de mail ook een IBAN om het handmatig over te maken. Vermeld daarbij het factuurnummer, dan hoef je die brief (met acceptgiro) niet af te wachten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat dus. 

Badge +3

Vorige reactie nog wat aangevuld.

Als het echt om een laatste herinnering gaat dan heb je (ook bij directe overboeking) het probleem dat de afhandeling door Bureau Nabetalingen (NL61 ABNA 0603 2906 71) nog enkele dagen kan duren.

Gaat het om een overboeking naar NL14 ABNA 0576 8506 75 dan zou het wel per direct verwerkt moeten zijn.

Gerelateerd topic 

 

Hallo ik heb een mail gekregen met een link voor het betalen van mijn ns weekend vrij abbo . Helaas zit ik erg krap bij kas en in de mail staat betaal voor 20-02-2023 het komt mij beter uit om 21-02-2023 te betalen maar wat gebeurt er dan wordt mijn abbo dan geblokkeerd? 
gr max 

Misschien overwegen of in uw geval weekend voordeel geen beter alternatief is. Dan heeft u de kosten wat beter in de hand.

Reputatie 7
Badge +1

Hallo ik heb een mail gekregen met een link voor het betalen van mijn ns weekend vrij abbo . Helaas zit ik erg krap bij kas en in de mail staat betaal voor 20-02-2023 het komt mij beter uit om 21-02-2023 te betalen maar wat gebeurt er dan wordt mijn abbo dan geblokkeerd? 
gr max 

Misschien overwegen of in uw geval weekend voordeel geen beter alternatief is. Dan heeft u de kosten wat beter in de hand.

Lijkt mij juist niet want dan krijg je maar 40% korting. Dan volgt de klap dus aan het eind van de maand.  

 

Misschien overwegen of in uw geval weekend voordeel geen beter alternatief is. Dan heeft u de kosten wat beter in de hand.

Lijkt mij juist niet want dan krijg je maar 40% korting. Dan volgt de klap dus aan het eind van de maand.  

Het voordeel is dat je geen hoge vaste kosten hebt en het gedurende de maand beter kunt sturen.door je reisgedrag aan te passen en niet meer te reizen dan je kunt betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Een keertje een factuur niet op tijd kunnen betalen, lijkt me geen reden om dan maar gelijk een ander abonnement te nemen. Zoiets kan gewoon een keer gebeuren. Als het structureel is, wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Reageer