beantwoord

NS Businesscard 1e en 2e klas kosten

• 13 juli 2016
  • 5 reacties
  • 1804 Bekeken

Hallo,

Zijn er nog verschil in prijzen als ik 1e of 2e klas neem, terwijl ik beschik over
een businesscard?

Met vriendelijke groeten,

D. Elfrink
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 juli 2016, 14:51

Ja. Een NS Business Card alleen is nog geen geldig vervoerbewijs voor de trein, net zoals een gewone persoonlijke of anonieme OV-chipkaart zonder saldo dat niet is. U kunt een zakelijk abonnement aanschaffen voor uw NS Business Card, waarbij een abonnement voor de eerste klas duurder is dan voor de tweede klas. Of u reist zonder abonnement op rekening, waarbij eveneens geldt dat reizen in de eerste klas duurder is dan in de tweede klas.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Ja. Een NS Business Card alleen is nog geen geldig vervoerbewijs voor de trein, net zoals een gewone persoonlijke of anonieme OV-chipkaart zonder saldo dat niet is. U kunt een zakelijk abonnement aanschaffen voor uw NS Business Card, waarbij een abonnement voor de eerste klas duurder is dan voor de tweede klas. Of u reist zonder abonnement op rekening, waarbij eveneens geldt dat reizen in de eerste klas duurder is dan in de tweede klas.
Ik heb zojuist de Business Card aangevraagd, maar zodra ik die binnen heb, dan kan ik toch gewoon gelijk met de trein en alle andere vervoersmiddelen?
Badge +3
Bij de bestelling van uw Business Card hebt u moeten aangeven of u deze vanaf een bepaalde datum wilde laten ingaan of direct na ontvangst kaart wilde kunnen gebruiken. Als u de laatste optie gekozen hebt, dan kunt u er gelijk mee reizen; als u een datum hebt opgegeven, dan kan het vanaf de opgegeven datum.

U hebt bij de bestelling ook een klasse opgegeven. Als u geen abonnement hebt besteld, dan betaalt u voor uw treinreizen de ritprijs vol tarief voor de klasse die u bij de bestelling hebt opgegeven. Vanzelfsprekend kunt u deze klasse later nog wel (tijdelijk) wijzigen, als u bijvoorbeeld tweede klas hebt gekozen en incidenteel eerste klas wilt reizen.
Reputatie 1
Waarom mag je bij een Traject Vrij abonnement op een NS business card een Budgetzeker BTM erbij aanschaffen waar je onbeperkt kunt reizen met bus tram en metro, terwijl je bij een particuliere traject vrij abonnement niet kunt aanschaffen.

Hoeveel kost de werkgever als mn werkgever de budgetzeker btm erbij aanschaft voor een aantal medewerkers? Ik heb gehoord dat de prijzen variƫren afhankelijk van het aantal medewerkers die gebruik maken van de bus tram en metro?
@nsfreak2011 Voor een prijsindicatie kan je werkgever het beste even contact opnemen met onze zakelijke afdeling. Dit hangt namelijk van veel factoren af.

Reageer