beantwoord

NS Businesscard icm HTM trajectabonnement

  • 24 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 314 Bekeken

Hallo, ik mag dagelijks reizen met de Randstadrail tussen Zoetermeer en Den Haag CS. Ik heb via de werkgever een HTM-abonnement, dat is geladen op de NS Businesscard. De facturatie verloopt echter niet goed, de gemaakte ritten worden op de NS factuur doorbelast en zijn eerder gecorrigeerd. Nu is dat weer het geval en claimt de "klantenservice" dat deze combinatie niet meer kan. Maar als ik een extra separate OV chipcard wil vermijden, wat is dan wel de oplossing? Hoor graag!
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 24 augustus 2016, 20:53

Welkom op het NS Serviceforum, Resultancy! Leuk dat je het hebt gevonden.

Het is helaas niet mogelijk om een HTM abonnement dat je via je werkgever hebt ontvangen op een NS-businesscard te zetten. Dat kan alleen op een persoonlijke OV-chipkaart. Je zult dus een tweede kaart moeten aanschaffen zodat de reizen die je met de HTM maakt niet in rekening gebracht zullen worden. Mocht je geen extra ov-chipkaart willen dan kun je via de contactpersoon bij jouw werkgever een BTM (Bus, Tram en Metro) abonnement aanvragen. Dit kan wel op jouw NS-businesscard gezet worden. Zie Budget Zeker BTM abonnement voor meer info.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op het NS Serviceforum, Resultancy! Leuk dat je het hebt gevonden.

Het is helaas niet mogelijk om een HTM abonnement dat je via je werkgever hebt ontvangen op een NS-businesscard te zetten. Dat kan alleen op een persoonlijke OV-chipkaart. Je zult dus een tweede kaart moeten aanschaffen zodat de reizen die je met de HTM maakt niet in rekening gebracht zullen worden. Mocht je geen extra ov-chipkaart willen dan kun je via de contactpersoon bij jouw werkgever een BTM (Bus, Tram en Metro) abonnement aanvragen. Dit kan wel op jouw NS-businesscard gezet worden. Zie Budget Zeker BTM abonnement voor meer info.
Hallo Laura, bedankt voor jouw reactie. Je zegt dat het niet mogelijk is, maar waarom kan ik dan wel dat HTM abonnement laden op die Business card? Het is in de 1e maand mis gegaan met de facturatie, dat is toen hersteld. Daarna is het een maand wel goed gegaan en afgelopen maand weer niet. De NS claimt nu dat dit niet mogelijk is, maar er is dus bewezen dat het wel kan. Bovendien is het vreemd dat je dat abonnement kan laden, terwijl dat in de praktijk dan niet mogelijk zou zijn.
Dat BTM abonnement is geen optie volgens mij, omdat je minimaal 50 werknemers moet hebben en daarnaast al een ander abonnement. Dat is in mijn geval niet zo.


Welkom op het NS Serviceforum, Resultancy! Leuk dat je het hebt gevonden.

Het is helaas niet mogelijk om een HTM abonnement dat je via je werkgever hebt ontvangen op een NS-businesscard te zetten. Dat kan alleen op een persoonlijke OV-chipkaart. Je zult dus een tweede kaart moeten aanschaffen zodat de reizen die je met de HTM maakt niet in rekening gebracht zullen worden. Mocht je geen extra ov-chipkaart willen dan kun je via de contactpersoon bij jouw werkgever een BTM (Bus, Tram en Metro) abonnement aanvragen. Dit kan wel op jouw NS-businesscard gezet worden. Zie Budget Zeker BTM abonnement voor meer info.
Hallo Laura, bedankt voor jouw reactie. Je zegt dat het niet mogelijk is, maar waarom kan ik dan wel dat HTM abonnement laden op die Business card? Het is in de 1e maand mis gegaan met de facturatie, dat is toen hersteld. Daarna is het een maand wel goed gegaan en afgelopen maand weer niet. De NS claimt nu dat dit niet mogelijk is, maar er is dus bewezen dat het wel kan. Bovendien is het vreemd dat je dat abonnement kan laden, terwijl dat in de praktijk dan niet mogelijk zou zijn.
Dat BTM abonnement is geen optie volgens mij, omdat je minimaal 50 werknemers moet hebben en daarnaast al een ander abonnement. Dat is in mijn geval niet zo.


Zit er hier een verschil tussen dat er gecommuniceerd wordt dat dit niet mogelijk is, maar het technisch wel kan als iemand het doet (met andere woorden: zit er een controle op de oplaadapparaten om te controleren of een bepaald abonnement op een bepaalde kaart gezet kan worden?)?
Reputatie 7
@Johannes D, ik neem aan van niet, aangezien een product klaar staat voor een specifieke kaart (dus op kaartnummer) met een andere kaart zie je dat product ook niet klaar staan.
@slidestops Dat is dus ook waarom ik het zo vreemd vind. Als het technisch kan, mag het qua facturatie toch ook geen probleem zijn?

@Johannes D, ik neem aan van niet, aangezien een product klaar staat voor een specifieke kaart (dus op kaartnummer) met een andere kaart zie je dat product ook niet klaar staan.
Reputatie 7
Het verhaal achter de schermen wat BC- betreft daar ben ik niet zo in thuis, heb nog nooit een BC gezien met een HTM product er ook op.

Reageer