beantwoord

NS Businesscard & Kids Vrij

• 24 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 1717 Bekeken

Ik heb een NS Businesscard en wil graag een Kids Vrij abonnement voor mijn kinderen. Ik heb gelezen dat een Kids Vrij abonnement niet op de NS Businesscard gezet kan worden. Een Kids Vrij abonnement is gratis, maar als ik voor mij kinderen een OV-chipkaart moet kopen dan ben ik toch nog 15 euro kwijt. Voelt dan toch een beetje alsof ik als NS Businesscardhouder op kosten wordt gejaagd als gevolg van de keuze van NS om de NS Businesscard niet open te stellen voor Kids Vrij.

Is er een oplossing?
icon

Beste antwoord door Thom 24 augustus 2015, 13:27

U mag voelen wat u wilt maar een kind heeft een eigen chipkaart nodig voor Kidsvrij en dat kost 7,50. U kunt Kidsvrij helemaal niet op uw abonnement plaatsen, zo werkt het niet. Ik vermoed dat u dat veronderstelt. U wordt daarmee niet benadeeld, want uw kids reizen met de eigen ov-chipkaart gratis. Ze moeten ook zelf in- en uitchecken. Kidsvrij is aan geen enkel abonnement gekoppeld, ze moeten wel met iemand meereizen en moeten een railrunnerkaartje kopen als ze alleenreizend zijn.

Het Kidsvrij abonnement staat los van welk abonnement dan ook. Ieder kind kan het krijgen en het maakt niet uit met wie het kind meereist. Vroeger was dat anders maar de informatie er over is niet goed aangepast.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag voelen wat u wilt maar een kind heeft een eigen chipkaart nodig voor Kidsvrij en dat kost 7,50. U kunt Kidsvrij helemaal niet op uw abonnement plaatsen, zo werkt het niet. Ik vermoed dat u dat veronderstelt. U wordt daarmee niet benadeeld, want uw kids reizen met de eigen ov-chipkaart gratis. Ze moeten ook zelf in- en uitchecken. Kidsvrij is aan geen enkel abonnement gekoppeld, ze moeten wel met iemand meereizen en moeten een railrunnerkaartje kopen als ze alleenreizend zijn.

Het Kidsvrij abonnement staat los van welk abonnement dan ook. Ieder kind kan het krijgen en het maakt niet uit met wie het kind meereist. Vroeger was dat anders maar de informatie er over is niet goed aangepast.
Wat is de goedkoopste manier van reizen als je kids ouder zijn dan 12 jaar? Dochter is bijna 14 en mijn zoontje is net 12 jaar geworden. Zelf heb ik een Business card, maar mijn kids reizen alleen (gescheiden ouders). Traject Breda-Groningen (retour). Ze komen altijd vrijdagmiddag aan in Breda en gaan zondag middag terug naar Groningen.

Reageer