Ns businesscard met traject vrij. Buiten traject zelf betalen | NS Community
beantwoord

Ns businesscard met traject vrij. Buiten traject zelf betalen

  • 11 November 2020
  • 9 reacties
  • 810 Bekeken

Ik werk in een klein bedrijfje en vanaf januari krijg ik een NS businesscard met traject vrij abonnement erop. 

Ik reis buiten dat traject ook vaak naar mijn vriend die aan de andere kant van het land woont. Ik wil wel graag de voordelen van de 40% korting in daluren willen gebruiken voor die prive reizen maar zou graag willen dat ik daar dan een privefactuur van zou krijgen voor alle kosten/reizen die buiten het traject vallen.

Dus de kosten van het trajectvrij abonnement voor mijn baas. 

En de kosten buiten het traject + fiets stallen op rekening voor mijn eigen kosten (het liefst als automatisch incasso van mijn rekening)

Iemand enig idee hoe dit is aan te vragen??

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 11 November 2020, 20:30

Bekijk origineel

9 reacties

Iemand enig idee hoe dit is aan te vragen??

Niet. Wat jij wilt bestaat namelijk niet.

Laat maar…. Bedankt @Momo  tegenwoordig kan dit dus (blijkbaar) wel?

Ik heb destijds van NS begrepen dat dit alleen bij grotere bedrijven kon en wij te weinig business cards hadden.

Oke bedankt voor het antwoord.

Leek me handig om alles via 1 pas te kunnen regelen maar helaas ;) 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij kan dat wel, namelijk met zakelijk Traject Vrij met gesplitst betalen. 

https://www.ns.nl/producten/overige-abonnementen/p/zakelijk-traject-vrij-gesplitst-betalen

 

Wat is Traject Vrij met Gesplitst Betalen?

Dit is in gebruik hetzelfde abonnement als Traject Vrij. Alleen worden er 2 facturen verzonden. Er gaat 1 deelfactuur naar de werkgever voor het vaste treintraject: deze factuur is elke maand hetzelfde. Er gaat een 2e deelfactuur naar de medewerker met daarop alle variabele kosten zoals treinreizen buiten het traject, reizen met bus, tram en metro en de kosten voor het gebruik van deur-tot-deurdiensten. Zo heeft u als werkgever budgetzekerheid en profiteert uw medewerker van alle voordelen van de NS-Business Card.

@Melina1990 neem dan toch vooral even contact op met de zakelijke klantenservice of misschien weet een moderator meer.

Bij ons kon dit niet omdat wij ‘maar’ 3 business cards hadden (gaat wel over 2018), maar misschien is dit soepeler geworden of is er in het ene geval meer mogelijk dan in het andere, of is jullie bedrijf groter. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel business cards jullie hebben en of het lukt om dit aan te vragen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij bestelwijze staat wel “Traject Vrij met Gesplitst Betalen is beschikbaar voor midden- en grootzakelijke bedrijven”.

Wellicht dan niet mogelijk voor een klein bedrijf. Maar hierover zou het bedrijf contact kunnen opnemen met de accountmanager van NS of Klantenservice NS Zakelijk.

@masd Wij hebben maar 5 mensen in dienst waarvan ik de enige ben die met de trein komt.

Dus zou maar gaan om 1 business card.

En zoals @Momo  net zegt is het beschikbaar voor midden en grote bedrijven dus denk dat het gewoon makkelijker is om 2 aparte kaarten te nemen.

Scheelt gedoe en is makkelijker aan te vragen

Maar evengoed bedankt voor jullie antwoorden

Reputatie 3

is dit niet te regelen met de knop “prive reis” op ns.nl? Ik weet niet zeker of ik wel eens een “prive reis” op de kaart van de werkgever heb gemaakt. Kan me voorstellen dat het bij mijn werkgever dan op mijn salaris wordt ingehouden.

Reputatie 7
Badge +3

Die optie is er wel, maar niet alle werkgevers willen die extra handeling van checken welke reizen prive zijn en die dan inhouden op het salaris. 

Ik heb in de tussentijd toch even uitgezocht hoe dit precies zit, dus ik deel het alsnog graag even met jullie. Er zit geen minimaal aantal medewerkers of abonnementen als voorwaarde vast aan het aan mogen vragen van Traject Vrij gesplitst betalen. De optie Traject Vrij met gesplitst betalen is niet standaard opgenomen in een zakelijke overeenkomst (dit was wellicht het issue bij masd?). De accountmanager NS Zakelijk kan deze optie beschikbaar maken. De contactpersoon van het bedrijf kan hiervoor dan een verzoek voor indienen of dit kan via de zakelijke klantenservice. Wel zal er een nieuwe overeenkomst aangemaakt moeten worden en opgestuurd worden.

Reageer