Vorig jaar zomer heb ik geprobeerd om een ns flex weekend vrij abonnement op mijn ov kaart met daarop studenten ov te zetten. Dit ging niet, de website blokkeerde mij hierin. Telefonisch werd mij uitgelegd dat een weekend vrij abonnement en studenten week vrij abonnement niet samen gaan op 1 kaart, dan raakt het systeem in de war.
Ik heb toen een nieuwe OV kaart aangevraagd om naast mijn studenten ov ook een weekend vrij flex abonnement af te sluiten bij NS. Deze heb ik later omgezet in een NS Flex basis abonnement toen de vakantie voorbij was en ik niet langer gebruik wilde maken van het abonnement. Later ben ik mijn OV kaart met daarop studenten ov verloren. Ik heb toen mijn studenten ov overgezet op de ov kaart met ns flex basis abonnement. Dit kon gewoon, geen problemen op de website en daarmee dus prima, dacht ik. Daarnaast heb ik van het basis abonnement verder geen voordelen. Ook bij navraag bij een medewerker leek dit gewoon te kunnen. Nu, maanden later, zie ik op mijn NS facturen dat dit dus NIET goed is gegaan en ik zo ongeveer 168 euro te veel heb betaald over 8 maanden. Iedere keer heb ik in het weekend vol tarief moeten betalen terwijl het studentenreisproduct korting hierop zou bieden. Ik heb nog een tijdje in de gaten gehouden of ik door de weeks wel vrij kon reizen bij het in- en uitchecken. Aangezien dit allemaal wel goed verliep ging ik er dan ook vanuit dat de combinatie van abonnementen geen problemen op zou leveren. Nu ruime tijd later ben ik dit toch maar nogmaals gaan controleren, de bedragen maandelijks zijn hoog terwijl ik niet zoveel reis. Het klopt dus niet, en de klantenservice doet er helemaal niks mee.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, zij blijven erop wijzen dat dit mijn schuld is. ‘Het staat op de website vermeld’. Dit staat op de website als je naar ‘studenten ov’ zoekt en vervolgens onder ‘veelgestelde vragen’ op de vraag ‘Kan ik mijn studentenreisproduct combineren met een NS Flex-abonnement?’. ‘Het is uw eigen schuld, het staat gewoon op de website’. Ik vind dat dit absoluut NIET duidelijk staat vermeld, en dat er ontzettend veel geld van mij als student die al nauwelijks rondkomt is afgenomen. Wie zoekt eerst heel de website af, en gaat kijken tussen ‘veelgestelde vragen’ wanneer de twee abonnementen gewoon op mijn kaart kunnen staan en een medewerker heeft aangegeven dat als dat kan het waarschijnlijk ook gewoon goed gaat? Is dit ‘mijn schuld’? Of laat de NS zien niet naar eventuele fouten in eigen handelen te willen kijken (er werd letterlijk alleen maar herhaald dat het mijn fout is) en 0,0 verantwoordelijkheid te nemen?
Waar kan ik met deze klacht/informatie naartoe? NS medewerker heeft aangegeven dit als feedback mee te nemen, maar dat ik hier verder geen feedback of restitutie op krijg…
Mvg,
Lotte