beantwoord

ns flex abonnement werkt niet in de bus

• 9 March 2021
  • 3 reacties
  • 301 Bekeken

Ik heb laatst een NS flex dalvoordeeluren abonnement op mijn persoonlijke ov kaart gezet en nu geeft bij inchecken in de bus mijn kaart aan dat mijn saldo in de min gaat. Ik hoor toch gewoon ook in de bus op rekening kunnen reizen? 

icon

Beste antwoord door Thom 9 March 2021, 18:01

Als u Flex heeft geactiveerd op het automaat en BTM niet heeft weggehaald, zou alles het moeten doen. Neem even contact op met Klantenservice, die kunnen dit uitzoeken. In principe wordt uw saldo teruggestort als u overgaat van een klassiek abonnement naar Flex, domweg omdat het niet meer nodig is. Er zijn normaal weinig problemen mee. Omdat het wat een lang verhaal kan zijn, is bellen wellicht het handigste. 030 7515155.

U moet normaal op rekening kunnen reizen met de bus.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex heeft geactiveerd op het automaat en BTM niet heeft weggehaald, zou alles het moeten doen. Neem even contact op met Klantenservice, die kunnen dit uitzoeken. In principe wordt uw saldo teruggestort als u overgaat van een klassiek abonnement naar Flex, domweg omdat het niet meer nodig is. Er zijn normaal weinig problemen mee. Omdat het wat een lang verhaal kan zijn, is bellen wellicht het handigste. 030 7515155.

U moet normaal op rekening kunnen reizen met de bus.

Hoe is het afgelopen?. Het komt omdat automatisch opladen van de bus niet meer werkt op 1 kaart met Ns flex. Ik heb nu maar een nieuwe kaart voor ns flex genomen, wat nogal onhandig is. Ik hád n.m. al automatisch opladen. NS zal er wel ergens voordeel door hebben. 

Reputatie 7
Badge +4

Als u een NS-Flex abonnement heeft, heeft u automatisch opladen niet nodig. Heeft u een abonnement voor de trein en daarnaast een abonnement voor bus, trein of metro, dan betekent dat dat u op saldo reist voor alle reizen buiten deze twee abonnementen. In dat geval kunt u veruit het beste automatisch opladen weer inschakelen en dat mag en kan ook bij Flex. Standaard wordt het gedeactiveerd, maar u kunt het zo weer inschakelen.

Als u een Flexabonnement heeft voor de trein dan is normaal het reizen voor bus, tram en metro gewoon mogelijk, echter alleen tegen vol tarief. 65 plussers kunnen gerust zijn, voor hen  is dat tarief wel met 34 procent gereduceerd, maar voor de meesten gaat dat natuurlijk niet op.

Reageer