Skip to main content

ik heb vandaag ns flex besteld en zou dit bij een oplaadpunt moeten activeren echter lukt dit niet. Waar en hoe kan ik zien dat deze toch geactiveerd is?

U kunt NS Flex pas activeren vanaf de ingangsdatum. Als u een ingangsdatum in de toekomst hebt opgegeven, dan is dat de reden dat activeren niet lukt. Probeer het dan opnieuw vanaf de ingangsdatum.

U kunt zien of het activeren gelukt is door uw kaart bij een kaartautomaat voor de kaartlezer te houden en te kiezen voor Tonen producten op kaart. Daar hoort dan “Reizen op Rekening Trein” bij te staan.


Je krijgt in de nacht voor de opgegeven ingangsdatum een mailtje dat je het kan ophalen.

Maar dit kan eigenlijk best wel duidelijker aangegeven worden. Mijn eerste vraag op dit
forum was dezelfde vraag, en sinds die tijd heb ik hem vaker zien langskomen.


De vraag komt inderdaad vaker voorbij en het zou inderdaad duidelijker aangegeven kunnen worden. In dit opzicht verschilt Flex van saldo abonnementen, want bij de oude saldo abonnementen kon je een abonnement wel eerder dan de ingangsdatum ophalen.


Reageer