beantwoord

NS Flex Altijd Vrij

• 13 februari 2019
  • 3 reacties
  • 1066 Bekeken

Na telefonisch met een medewerker te hebben gesproken zou ik graag willen checken of het volgende correct is, alvorens ik een abonnement afsluit. Via
https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-vrij.html zie ik dat een abonnement per maand 424 euro kost en per jaar 346 euro.

Via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten staat dit abonnement ook weergegeven voor 346 euro per maand en zou het per maand opzegbaar zijn.

Het is voor mij erg belangrijk dat ik het per maand kan opzeggen, als het mij dan uiteindelijk 424 euro kost dan heb ik totaal geen voordeel en hoef ik geen abonnement af te sluiten.

Als ik Altijd vrij kan reizen, het maandelijks kan opzeggen en 346 euro betaal is dit voor mij wel een voordeel. Ik verneem graag wat de correcte gegevens zijn. De site vind ik persoonlijk erg onduidelijk hierover.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door MoDe 13 februari 2019, 14:12

De eerste link waarin een altijd vrij abonnement €424 euro per maand kost betreft een klassiek abonnement en is per maand af te sluiten. Wanneer deze op jaarbasis wordt afgesloten kost deze €346 per maand en is na een jaar opzegbaar.

De 2e link betreft het nieuwe Flex-altijd vrij abonnement voor €346 per maand. Bij Flex reist u bij alle OV-vervoerders op rekening. Bij Flex kan ieder abonnement na een maand gewijzigd worden.

In uw geval zou ik kiezen voor Flex. Deze kunt het beste op een nieuwe kaart laten zetten. In de praktijk blijkt Flex niet goed samen te gaan met eventuele andere abonnementen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De eerste link waarin een altijd vrij abonnement €424 euro per maand kost betreft een klassiek abonnement en is per maand af te sluiten. Wanneer deze op jaarbasis wordt afgesloten kost deze €346 per maand en is na een jaar opzegbaar.

De 2e link betreft het nieuwe Flex-altijd vrij abonnement voor €346 per maand. Bij Flex reist u bij alle OV-vervoerders op rekening. Bij Flex kan ieder abonnement na een maand gewijzigd worden.

In uw geval zou ik kiezen voor Flex. Deze kunt het beste op een nieuwe kaart laten zetten. In de praktijk blijkt Flex niet goed samen te gaan met eventuele andere abonnementen.
Badge +3
Dit klopt, de Flex (na 30 dagen of langer opzegbaar) tarieven zijn gelijk getrokken aan die van de jaarvarianten van klassieke abonnementen... plus 1 euro, dus € 347,- per maand (voor 2019).
Hallo AnnetDerksen87 en welkom bij de NS Community.

Zoals MoDe al aangeeft is NS Flex Altijd Vrij voor jou het beste advies. Ik wil je er wel op wijzen dat je, na afloop van de 1e maand, nog wel een factuur krijgt voor de 2e maand, omdat je deze namelijk vooruit betaald. Zet je het abonnement met ingang van maand 2 stop dan krijg je na afloop van die maand het gehele bedrag van ons terug.

Reageer