Hallo allen,
Ik heb al een aantal topics doorgespit maar kwam deze specifieke vraag en antwoord niet tegen:
- Als je incheckt met NS Flex na 8:55 bij Arriva (en NS natuurlijk) geldt het “Daluren” tarief/periode. Bij Arriva (en dus niet bij NS, die hebben een extra Spits periode tussen 16:00 en 18:30) duurt deze periode tot de volgende ochtend 6:34:59.
Hoe werkt het NS Flex Daluren tarief hiermee? Ga je mee in deze alternatieve Daluren tarief/periode van Arriva OF, omdat het “NS” Flex is geldt tóch het Spitsuren tarief als ik bijvoorbeeld incheck om 16:45 bij Arriva.
Ik hoop dat de vraag zo duidelijk is en dat anderen hier ook iets aan hebben.
Beste antwoord door Laura NS
Arriva hanteert in principe ook gewoon de 9:00-16:00 en 18:30-6:30 spitstijden, alleen valt de middagspits in sommige provincies weg. Maar niet in alle! De meesten hebben wel dezelfde spits. Het ligt er alleen aan of je met een ticket/product van Arriva reist of met 1 van NS. Als je met een NS product reist, wordt de spits gewoon gehanteerd, omdat je met NS voorwaarden reist, ook al geldt voor Arriva geen spits op dat moment. Dit heb ik van Arriva vernomen.