Skip to main content

Hi,

Vanmiddag probeerde ik mijn flex om te zetten van basis naar weekendvrij. Ik kreeg echter geen bevestiging via de mail dat mijn verzoek in behandeling is en op mijn account staat gewoon nog flex basis. 

Dus heb ik via de website opnieuw een poging gedaan. Maar na het definitief bevestigen komt er een melding dat ik mijn bestelling moet ophalen bij de automaat. Vervolgens naar het station en daar geeft de automaat aan dat er geen bestellingen zijn..

Omdat ik vanavond met de trein moest heb ik maar de klantenservice gebeld. Die begreep het ook niet, behalve dat iets in behandeling stond met ingangsdatum vandaag. Hij heeft me nu een code gemaild waarmee ik een ticket kon aanschaffen. Weliswaar voor de 2e klas terwijl mijn weekendvrij 1e klas is maar vooruit. 

Moet ik nu steeds bellen met klantenservice voor codes? De beste meneer aan de telefoon wist namelijk niet hoe lang het zou duren..

Goedenavond ​@Jody1991,

Helaas blijven bestellingen, wijzigingen en beëindigingen sinds 14:00 hangen in ons systeem. Mijn excuses voor het ongemak. We zijn bezig met het oplossen van deze storing.

Ah dank voor de info Melissa. 

Mocht de storing morgen ook nog aan de gang zijn, kan de klantenservice dan ook een code sturen voor de 1e klas en een dagkaart? 

Ah dank voor de info Melissa. 

Mocht de storing morgen ook nog aan de gang zijn, kan de klantenservice dan ook een code sturen voor de 1e klas en een dagkaart? 

Het forum sluit voor de moderatie om 22.00 uur, Ik ben bang dat je dus geen antwoord van Melissa gaat krijgen. Het aantal storingen bij NS loopt echt de spuigaten uit. Systemen zijn helaas totaal niet stabiel. Door dit soort zaken krijg je grote druk op de klantenservice.  

Nou ja, ik kan wel tot morgen wachten op een reactie hoor. 

Maar de website oogt inderdaad niet stabiel, loopt vaker vast. 

Nou ja, ik kan wel tot morgen wachten op een reactie hoor. 

Maar de website oogt inderdaad niet stabiel, loopt vaker vast. 

Morgen zit er weer iemand anders en moet je maar afwachten of die dit topic gelijk oppakt. De klantenservice is dan ook gelijk weer slecht bereikbaar want jij zal niet de enige zijn die je abonnement wilt wijzigen. De hoeveelheid ICT problemen bij NS is echt veel te hoog.

Mijn advies is om Twitter of Facebook een privebericht naar NS te sturen. Of morgenochtend vanaf 07:00 chatten of bellen. Grote kans dat ze hebben geantwoord voordat je wakker wordt.

Zet in je bericht ook je adres, geboortedatum en nummer van OV chipkaart, zodat ze u gelijk kunnen helpen.

Zojuist kreeg ik een bevestiging van de wijziging per email. En op mijn account staat nu weekendvrij. De storing lijkt dus opgelost!

Zojuist kreeg ik een bevestiging van de wijziging per email. En op mijn account staat nu weekendvrij. De storing lijkt dus opgelost!

Vergeet niet dat u (Jody1991) een tweede bestelling had gedaan en toen een melding kreeg over "bestelling ophalen" bij een automaat.

Zoek dit goed uit, voordat u incheckt.

Die melding kreeg ik omdat de eerste wijziging dus bleef hangen. Ik kreeg daar geen mail over maar kreeg de melding op de webpagina. Dus mijn 2e poging heeft ie afgeketst omdat mijn eerste wijziging nog open stond (bleef dus hangen door de storing). 

Desalniettemin zal ik het wel in de gaten houden morgen. 

Hi ​@Jody1991 

Er is niets aan de hand, want er is/was ‘gewoon’ weer eens een storing in Mijn NS

Als je al NS Flex (Basis) had en op tijdstip X wisselt naar Weekend Vrij moet je gewoon kijken naar wat er in Mijn NS staat, want wat daar staat telt op elk moment.

Op een e-mail hoef je niet te wachten, en bij een automaat heb je met NS Flex ook niets te zoeken, wat iemand ook zegt 🙄

De meneer aan de telefoon wist het misschien niet (ik wel), maar zie je Flex factuur en klagen als die niet klopt natuurlijk!

Wedden dat het gewoon klopt ⁉️ Goede reis met 1e klas Weekend Vrij dus, want daar heb je al voor betaald via de factuur die je morgen of na het weekend wel zal krijgen 🤣

Vanmiddag probeerde ik mijn flex om te zetten van basis naar weekendvrij. Ik kreeg echter geen bevestiging via de mail dat mijn verzoek in behandeling is en op mijn account staat gewoon nog flex basis. 

Als er in Mijn NS nog steeds Basis staat dan is het wisselen niet gelukt, en heb ik niets gezegd… 😥

Op die e-mail hoef je niet te wachten, en bij een automaat heb je met NS Flex ook niets te zoeken, wat iemand ook zegt 🙄

Ik kreeg de melding om naar de automaat te gaan bij mijn 2e poging om van flex basis naar weekendvrij te gaan. Dus de melding kwam op de webpagina zelf. Dat Flex niks met de automaat van doen heeft kan ik ook niet weten. Ik deed gewoon wat men op de webpagina zei (tevergeefs dus). 

Op mijn ns staat nu weekendvrij dus het zal wel in orde zijn. 

Ja, dan is het 100% zeker in orde (volgens mij)

Bij mijzelf geeft Mjn NS (nog steeds) een storing, op meerdere accounts.

Geen zorgen dus als dat ook bij jou ook zo is of was. Hou je Flex facturen in de gaten! 🙄

Als je al NS Flex had is een mail over een handeling bij een automaat overbodig (tenzij er een stad./streek bus/tram/metro abonnement in het spel is)

Ik kon gewoon in mijn account gisteravond wat ik gewoon niet begrijp is dat er geen waarschuwing wordt gegeven dat er een storing is bij het wisselen van product. De storing was er al om 14.00 uur 's-middags. Dan zet je toch om een uur of 4 een waarschuwing op de site?

Haha inderdaad. Scheelt ook het nodige verkeer richting klantenservice maar goed wie ben ik.🧐

Met factureren hebben ze inderdaad geen moeite. Heb al een factuur van 15-11 tm 16-11 a 2,38 EUR ontvangen 🤣

Net controle in de trein gehad. Conductrice scant mn ov chip en vervolgens zegt ze: je reist 1e klas. Ik zeg, uhhhh dat klopt, want ik heb 1e klas weekendvrij. Vervolgens klikt ze verder door op haar apparaat en zegt ze: dan is het goed.

Uhm? 🤔 Kwam een beetje raar over. Dus ik checkte voor de zekerheid opnieuw mijn account. Daar staat bij mijn producten NS Flex weekendvrij. En klik ik daarop dan zie ik het bedrag van 43.95. Maar ga ik weer naar mn hoofdpagina en ik scroll verder naar beneden dan staat er weer een kopje mijn producten met de tekst:

Je hebt nog geen NS reisabonnement en reist standaard 2e klas voltarief.

Lekker tegenstrijdig weer. 🤓 Dus ik klantenservice weer bericht en die kon bevestigen dat ik wel 1e klas heb. Heel vaag allemaal weer.🙄

Net controle in de trein gehad. Conductrice scant mn ov chip en vervolgens zegt ze: je reist 1e klas. Ik zeg, uhhhh dat klopt, want ik heb 1e klas weekendvrij. Vervolgens klikt ze verder door op haar apparaat en zegt ze: dan is het goed.

Als dit in een regionale (Arriva, Blauwnet) trein was dan klopt het, die kunnen niet zien of je 1e klas hebt. Zelfs hun poortjes en paaltjes zeggen altijd 2e klas. Bij NS poortjes/paaltjes wordt geen klasse getoond.

Haha inderdaad. Scheelt ook het nodige verkeer richting klantenservice maar goed wie ben ik.🧐

Met factureren hebben ze inderdaad geen moeite. Heb al een factuur van 15-11 tm 16-11 a 2,38 EUR ontvangen 🤣

Ehh… je bedoelt € 2,83 neem ik aan?

Als dit in een regionale (Arriva, Blauwnet) trein was dan klopt het, die kunnen niet zien of je 1e klas hebt. Zelfs hun poortjes en paaltjes zeggen altijd 2e klas. Bij NS poortjes/paaltjes wordt geen klasse getoond.

Nee was in de IC van Groningen naar Amsterdam C dus NS trein. 

En inderdaad 2,83 EUR, typfoutje.

Als jijzelf al in Mijn NS moet kijken bij Producten en alleen uit de prijs van € 43,95 (of je facturen) kunt afleiden dat je Weekend Vrij 1e klas hebt…

Dan kan een HC swipen zoveel ze wil maar ziet dat waarschijnlijk ook niet, dus registreert men dat je 1e klas reist en vervolgens zoekt het systeem wel uit of dat klopt.

Wel netjes dat je er op gewezen werd, voor het geval je geen 1e klas reisrecht had, want dat zou je zomaar 20 euro correctietarief besparen!  😃

Voordeel van NS Flex: als je (met geldige 2e klas incheck) besluit om 1e klas te reizen kunnen ze je nooit wegsturen! 😅 Toon bij controle met een losse Klassewissel (zoals een e-ticket upgrade) deze wel eerst, want anders volgt alsnog die correctie.

Reageer