beantwoord

NS flex Dal abonnement product activeren

  • 21 juli 2020
  • 14 reacties
  • 310 Bekeken

Ik heb een NS flex Dal abonnement afgelopen week besteld. Wanneer komt de mail met link om mijn product op te kunnen halen voor activatie? Groetjes Karin 

icon

Beste antwoord door dennisg 21 juli 2020, 11:54

Heeft u flex dal abonnement besteld op een nieuwe kaart? Dan zal het al op de kaart staan en te gebruiken per ingangsdatum.

 

Heb je het voor een bestaande kaart aangevraagd. Dan kun je het direct in laten gaan. De mail komt dan doorgaans binnen 1 uur binnen om je product op te halen.

 

Heb je hem op een latere datum als ingangsdatum dan zal de mail dan op die dag komen en kun je hem dan ophalen.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4

Heeft u flex dal abonnement besteld op een nieuwe kaart? Dan zal het al op de kaart staan en te gebruiken per ingangsdatum.

 

Heb je het voor een bestaande kaart aangevraagd. Dan kun je het direct in laten gaan. De mail komt dan doorgaans binnen 1 uur binnen om je product op te halen.

 

Heb je hem op een latere datum als ingangsdatum dan zal de mail dan op die dag komen en kun je hem dan ophalen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je besteld op een bestaande kaart voor een latere ingangsdatum (wat tegenwoordig kan) komt die mail volgens mij pas op de ingangsdatum. 

Idd op een bestaande kaart, iningangsdatum as vrijdag 24-7-20

Was gisteren toevallig bij een ophaalpunt( wij hebben hier maar 1 punt op ons eiland Texel) maar kon het product nog niet ophalen.Wil niet voor verassingen komen te staan vrijdag dat het niet werkt.

Reputatie 4

Dan zou ik aankomende vrijdag nog eens bij het ophaalpunt kijken voordat je gaat reizen, of je hem al kunt ophalen

Hallo Ko1971, welkom op de NS Community. 

 

Als je abonnement op vrijdag ingaat, dan kan je het pas op vrijdag activeren. Je krijgt hier nog een mail over op de 24ste. Je mag er vanuit gaan dat het dan gewoon werkt. Mocht er onverhoopt dan toch iets niet goed gaan dan kan je via onze klantenservice restitutie krijgen voor wat binnen je abonnement valt, maar ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn :). 

Badge +3

Snap nog steeds niet goed waarom Flex met een bepaalde ingangsdatum niet gewoon eerder opgehaald kan worden. Op een nieuwe kaart staat het ook gewoon met de juiste ingangsdatum (screenshot 1). Die een week of wat geleden besteld, inmiddels binnen.

Bij het ophalen kan meteen een eventueel ander abonnement per de juiste datum beëindigd worden, dat is ook geen enkel probleem (screenshot 2).

 

Ik durf niet te zeggen waarom dit niet kan. Dit zullen vast met technische redenen te maken hebben.

Badge +3

Ik durf niet te zeggen waarom dit niet kan. Dit zullen vast met technische redenen te maken hebben.

Denk dat het komt omdat ook je saldo van je kaart gehaald wordt, en automatisch opladen gestopt. Dan zit je ineens met een klassiek abonnement dat ‘niet meer werkt’ (totdat je weer saldo laadt, maar dat kan dan niet meer bij NS automaten blijkbaar).

Nou ja, als je tijdig die mail krijgt en Flex voor je eerste reis even ophaalt is het ook niet zo’n probleem. Bij veel bussen en trams kan je ook gewoon producten/bestellingen ophalen tegenwoordig.

Ik heb een Flex abonnement afgesloten op mijn kaart en wil mijn Dal voordeel stoppen omdat ik voorlopig niet ga reizen. Zojuist net een mail gekregen dat ik dit moet activeren door mijn kaart te scannen bij een NS kaartautomaat. Ik woon alleen niet in Nederland. Is dit de enige manier waarop ik het kan activeren? Zo ja, in hoeveel dagen dal dit geactiveerd moeten worden? (Misschien dat ik de kaart kan sturen per post, maar is misschien minder handig en duurder).

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice, dit kan via het Internet kosteloos. Omdat u redelijkerwijs niet kunt activeren, zal men u voorstellen de kaart te blokkeren, waarna feitelijk met een omweg een opzegging plaats kan vinden. Het is dan wel zo dat uw ov-chipkaart dan niet meer te gebruiken is.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een Flex abonnement afgesloten op mijn kaart en wil mijn Dal voordeel stoppen omdat ik voorlopig niet ga reizen. Zojuist net een mail gekregen dat ik dit moet activeren door mijn kaart te scannen bij een NS kaartautomaat. Ik woon alleen niet in Nederland. Is dit de enige manier waarop ik het kan activeren? Zo ja, in hoeveel dagen dal dit geactiveerd moeten worden? (Misschien dat ik de kaart kan sturen per post, maar is misschien minder handig en duurder).

 

Alvast bedankt

Je had Dal Voordeel op saldo en je hebt deze opgezegd bij het aanvragen van Flex? Dan zul je toch eerst in Nederland het oude abonnement van de kaart af moeten halen en Flex er op zetten.  

Wanneer je Flex op een nieuwe kaart had besteld dan had men na opzegging van het oude abonnement de kaart kunnen blokkeren. Op de oude kaart kan dan geen abonnement afgesloten worden.
Als je iemand kent in Nederland dan kun je de kaart naar diegene sturen en vragen langs een kaartautomaat te gaan. Opsturen naar NS heeft geen zin die gaan niet met jouw kaart langs een automaat.

Mijns inziens is het simpel. Zonder activatie is deactiveren ook niet nodig. Dus je zou bij ons de bestelling kunnen annuleren, waarbij de activatie ook vervalt, (mits dit niet te lang is geleden) met dat je daarna bij ons het klassieke Dal Voordeelabonnement stop laat zetten, op de manier waarbij een deactivatie ophalen niet nodig is. Hiermee wordt er wel een blokkade voor NS producten op je kaart geplaatst, waardoor je op dezelfde kaart geen NS abonnement meer kan bestellen. Wel kun je er nog mee op saldo reizen. Als je een nieuw abonnement wil, moet dit met een nieuwe kaart. Dit kun je regelen via onze klantenservice.

Dank jullie wel voor de response. MoDe, dat bedoel ik inderdaad, om de kaart naar iemand in NL te sturen en dat zij het voor me activeren. En Laura, dat het geblokkeerd wordt is net iets te veel. Vanwege dat er dan een nieuwe kaart aangeschaft moet worden en weer 7 euro nog iets kwijt ben.

Hoelang heb ik hier de tijd voor? (voor de activatie) Gisteren heb ik het aangevraagd. En zijn er consequenties als ik te laat ben?

Je hebt een maand om het te activeren. Dus als je die nu opstuurt heb je ruim de tijd, lijkt me! :)

Reageer