beantwoord

NS flex Dal abonnement product activeren

• 21 juli 2020
  • 8 reacties
  • 205 Bekeken

Ik heb een NS flex Dal abonnement afgelopen week besteld. Wanneer komt de mail met link om mijn product op te kunnen halen voor activatie? Groetjes Karin 

icon

Beste antwoord door dennisg 21 juli 2020, 11:54

Heeft u flex dal abonnement besteld op een nieuwe kaart? Dan zal het al op de kaart staan en te gebruiken per ingangsdatum.

Heb je het voor een bestaande kaart aangevraagd. Dan kun je het direct in laten gaan. De mail komt dan doorgaans binnen 1 uur binnen om je product op te halen.

Heb je hem op een latere datum als ingangsdatum dan zal de mail dan op die dag komen en kun je hem dan ophalen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Heeft u flex dal abonnement besteld op een nieuwe kaart? Dan zal het al op de kaart staan en te gebruiken per ingangsdatum.

Heb je het voor een bestaande kaart aangevraagd. Dan kun je het direct in laten gaan. De mail komt dan doorgaans binnen 1 uur binnen om je product op te halen.

Heb je hem op een latere datum als ingangsdatum dan zal de mail dan op die dag komen en kun je hem dan ophalen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je besteld op een bestaande kaart voor een latere ingangsdatum (wat tegenwoordig kan) komt die mail volgens mij pas op de ingangsdatum. 

Idd op een bestaande kaart, iningangsdatum as vrijdag 24-7-20

Was gisteren toevallig bij een ophaalpunt( wij hebben hier maar 1 punt op ons eiland Texel) maar kon het product nog niet ophalen.Wil niet voor verassingen komen te staan vrijdag dat het niet werkt.

Reputatie 4

Dan zou ik aankomende vrijdag nog eens bij het ophaalpunt kijken voordat je gaat reizen, of je hem al kunt ophalen

Hallo Ko1971, welkom op de NS Community. 

Als je abonnement op vrijdag ingaat, dan kan je het pas op vrijdag activeren. Je krijgt hier nog een mail over op de 24ste. Je mag er vanuit gaan dat het dan gewoon werkt. Mocht er onverhoopt dan toch iets niet goed gaan dan kan je via onze klantenservice restitutie krijgen voor wat binnen je abonnement valt, maar ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn :). 

Badge +3

Snap nog steeds niet goed waarom Flex met een bepaalde ingangsdatum niet gewoon eerder opgehaald kan worden. Op een nieuwe kaart staat het ook gewoon met de juiste ingangsdatum (screenshot 1). Die een week of wat geleden besteld, inmiddels binnen.

Bij het ophalen kan meteen een eventueel ander abonnement per de juiste datum beëindigd worden, dat is ook geen enkel probleem (screenshot 2).

Ik durf niet te zeggen waarom dit niet kan. Dit zullen vast met technische redenen te maken hebben.

Badge +3

Ik durf niet te zeggen waarom dit niet kan. Dit zullen vast met technische redenen te maken hebben.

Denk dat het komt omdat ook je saldo van je kaart gehaald wordt, en automatisch opladen gestopt. Dan zit je ineens met een klassiek abonnement dat ‘niet meer werkt’ (totdat je weer saldo laadt, maar dat kan dan niet meer bij NS automaten blijkbaar).

Nou ja, als je tijdig die mail krijgt en Flex voor je eerste reis even ophaalt is het ook niet zo’n probleem. Bij veel bussen en trams kan je ook gewoon producten/bestellingen ophalen tegenwoordig.

Reageer