Skip to main content
beantwoord

ns flex dal voordeel

  • 11 May 2024
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Ik heb een NS flex dal voordeel waar ik 40% korting krijg wanneer ik na 09.00 uur reis. Ik woon in Engeland maar een Nederlandse bankrekening is gelinkt aan mijn kaart.

Wanneer ik bijvoorbeeld een enkel Sittard naar 's Hertogenbosch in toets en vertrek na 09.00 uur krijg ik een prijs te zien met 40% korting.

Toets ik Sittard naar Heerlen in diezelfde dag met vertrek na 09.00 uur, krijg ik de normale prijs te zien zonder korting.

Hoe kan dat? Krijg ik niet op alle kaartjes na 09.00 uur korting? 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Patrick1968,

Waar en waarom je dat verschil ziet weet ik niet. Maar om korting te krijgen moet je in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Je kunt geen losse kaartjes kopen met korting.
Dit staat allemaal los van de prijzen die getoond worden in de reisplanner. De reisplanner toont altijd de vol tarief-prijs, en ook de prijs met 40% korting om mensen te verleiden een abonnement te nemen.
Als je na 9 uur (in de praktijk na 8.55 uur) begint met reizen, krijg je 40% korting. De inchecktijd is bepalend.
 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Patrick1968,

Waar en waarom je dat verschil ziet weet ik niet. Maar om korting te krijgen moet je in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Je kunt geen losse kaartjes kopen met korting.
 

Er zijn wel losse kaartjes met korting te koop, maar dat staat dan helemaal los van een abonnement, dat zijn de PrijsTijd Deals waarvoor het kortingspercentage afhangt van hoe ver van tevoren en voor welk traject je een kaartje koopt. En met die PrijsTijd Deals zie ik inderdaad dat die wel worden aangegeven voor Sittard naar Den Bosch, maar niet voor Sittard naar Heerlen. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dat zou de verwarring kunnen verklaren. En ik was inderdaad niet duidelijk genoeg. Je kunt geen losse kaartjes kopen met de korting waar je abonnement recht op geeft. Om gebruik te maken van je abonnement moet je altijd in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Maar er zijn inderdaad wel andere kaartjes met korting verkrijgbaar, soms zelfs nog voordeliger.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, het kan inderdaad nog voordeliger. Plan datzelfde ritje naar Den Bosch eens op woensdag 5 juni en je krijgt 60% korting. Maar ja, het is wel “niet goed, helaas geen geld terug". Je kunt niet opeens de dag ervoor bedenken dat je toch niet op die dag gaat reizen, maar bv 2 dagen later en dan de datum aanpassen. 

Reageer