beantwoord

NS Flex Dal Vrij naar NS Flex Basis


Goedemiddag, 

Een vraag waar ik geen concreet antwoord op heb kunnen vinden: Ik heb nu een NS Flex Dal Vrij abonnement en wil voor de zomervakantie mijn Dal Vrij abonnement pauzeren gedurende een specifieke periode.

Mijn NS Flex dalabonnement wordt iedere maand op de 10e verlengd. Als ik mijn abonnement pauzeer, kan dat per ieder gewenste datum in de maand of is dat verplicht per de 10e van de maand? Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik mijn abonnement kan pauzeren na de laatste werkdag voor de vakantie en weer kan laten ingaan op de eerste werkdag na mijn vakantie.

Mocht het abonnement op ieder gewenst moment in de maand gepauzeerd kunnen worden, wat gebeurt er in dat geval met het niet gebruikte deel van het abonnement?

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 May 2022, 14:53

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

U kunt uw abonnement op elk moment wijzigen naar NS Flex Basis (of een ander Flex-abonnement), mits er minimaal een maand is verstreken sinds de vorige aanschaf of wijziging. U krijgt dan restitutie voor het te veel vooruitbetaalde abonnementsgeld.

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt in feite gerekend met dagprijzen (die kan je zelf berekenen door maandbedrag : 30-kan je dat kunstje nog van school?), en die worden ook berekend als je bvb op 1/8 weer aan de slag gaat-dan betaal je tot de 10e. Die vaste betaaldag blijft altijd staan-ondanks de vele verzoeken van mensen die het tot net na betaaldag willen verplaatsen

Ik heb (meer dan een maand) Flex weekend vrij, maar maak daar de komende weken geen gebruik van en wil tijdelijk terug naar basis.

Moet ik dan vanuit basis ook een maand wachten voordat ik weer een ander Flex-abonnement kan nemen?

Officieel hoeft dat niet, upgraden mag altijd. Het kan wel zijn dat het Mijn NS-account het daar niet zo mee eens is, dus neem dan even contact met ons op en dan wijzigen we het abonnement voor je.

Badge +3

Officieel hoeft dat niet, upgraden mag altijd. Het kan wel zijn dat het Mijn NS-account het daar niet zo mee eens is, dus neem dan even contact met ons op en dan wijzigen we het abonnement voor je.

Ik kan bevestigen dat je Flex Basis nu ook zelf binnen een maand weer kunt wijzigen naar iets anders, gewoon via Mijn NS. Wat @Peter59 wil kan dus zonder problemen.

Voor een andere upgrade (bijv. Dal Voordeel naar Weekend Vrij) lukt dat niet, maar kan via de Klantenservice.

Om NS flex dal om te zetten naar NS flex basis betaal je €10,- administratiekosten. Waarom…..???? Ik wil twee maanden minder reizen, dus het heeft geen zin om om te zetten. Waardeloos, geldklopperij.

Badge +3

Om NS flex dal om te zetten naar NS flex basis betaal je €10,- administratiekosten. Waarom…..???? Ik wil twee maanden minder reizen, dus het heeft geen zin om om te zetten. Waardeloos, geldklopperij.

Die €10 is alleen als je nog helemaal geen NS Flex hebt en Basis (gratis) of Weekend Voordeel (€2) wilt.

Als er bij wisselen naar Basis staat dat je €10 moet betalen dan klopt dat niet. Als je verder gaat is het weg. Zie

en ook 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je in de webshop Flex Basis kiest staat er inderdaad dat je €10 moet betalen, maar in de volgende stappen waarin ook staat wat je huidige abonnement is en wat je nieuwe abonnement wordt wordt er rekening mee gehouden dat je al Flex hebt en is die €10 weg. 

Reputatie 7
Badge +3

Om NS flex dal om te zetten naar NS flex basis betaal je €10,- administratiekosten. Waarom…..???? Ik wil twee maanden minder reizen, dus het heeft geen zin om om te zetten. Waardeloos, geldklopperij.

Als je al flex hebt betaal je geen administratiekosten bij het omzetten. Dit bedrag staat er in omdat nieuwe klanten dezelfde stappen doorlopen. Bij de laaste stap vervallen de administratiekosten voor bestaande klanten.

Goedenavond:)

Ik heb een flex abonnement van €5,- per maand. Daarmee krijg ik tijdens de daluren, korting en het volledige weekend. Nu wil ik weekend vrij kiezen voor €30,- in de maand. Aangezien mijn reiskosten tegenwoordig hoger liggen:)

Kan dat tussendoor? En de kosten van het nieuwe abonnement komt dat bij de nieuwe factuur?

Of bij aanstaande factuur die nu bijna afgeschreven gaat worden?

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +3

Als je dat Flex Dal Voordeel intussen al minstens een maand hebt kun je wanneer je wilt wijzigen naar Flex Weekend Vrij. als je tussendoor (dus niet op je factuurdag) wijzigt ontvang je eerst een tussentijdse factuur voor het aantal vanaf nu tot je factuurdatum voor dat Weekend Vrij en zul je over diezelfde dagen nog iets terug krijgen van je Dal Voordeel. Op je factuurdatum ga je een volle maand Weekend Vrij betalen. Let na wijzigen vooral niet op het telletje met kosten voor abonnement, die klopt in dit soort gevallen niet. 

Badge +3

Goedenavond:)

Ik heb een flex abonnement van €5,- per maand. Daarmee krijg ik tijdens de daluren, korting en het volledige weekend. Nu wil ik weekend vrij kiezen voor €30,- in de maand. Aangezien mijn reiskosten tegenwoordig hoger liggen:)

Kan dat tussendoor? En de kosten van het nieuwe abonnement komt dat bij de nieuwe factuur?

Of bij aanstaande factuur die nu bijna afgeschreven gaat worden?

Als je het abonnement meer dan een maand hebt kan je op elk moment wijzigen, je krijgt dan een tussentijdse factuur voor de dagen tot je maandelijkse factuurdatum, voor het verschil tussen Dal Voordeel en Weekend Vrij.

Edit: Wat Momo dus al zei 😅

Reageer