Skip to main content
Antwoord

NS flex Dal werkt niet meteen?

  • August 22, 2023
  • 2 reacties
  • 270 Bekeken

Ik heb NS Flex Dal gekocht vandaag. Wilde met korting reizen, maar kennelijk werkt het pas over een week..is dit normaal?.Las er niets over in de voorwaarden 

Beste antwoord door Momo

Bij het bestellen van een Flex abonnement staat er een ingangsdatum vermeld. Vanaf die ingangsdatum is het abonnement actief en kun je het gebruiken. Wannneer je zelf al een persoonlijk OV-chipkaart hebt is die ingangsdatum de datum waarop je het bestelt, je moet Flex dan alleen nog bij een automaat op die kaart laden. Maar wanneer je nog geen OV-chipkaart hebt, kun je die icm Flex erbij bestellen en dan is de eerst mogelijke ingangsdatum 7 dagen na besteldatum omdat die kaart nog geproduceerd en verstuurd moet worden.

Vraag is dus, heb jij je Flex abonnement op een bestaand kaart besteld of op een nieuwe kaart? En wat stond aangegeven als ingangsdatum?

2 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • August 22, 2023

Bij het bestellen van een Flex abonnement staat er een ingangsdatum vermeld. Vanaf die ingangsdatum is het abonnement actief en kun je het gebruiken. Wannneer je zelf al een persoonlijk OV-chipkaart hebt is die ingangsdatum de datum waarop je het bestelt, je moet Flex dan alleen nog bij een automaat op die kaart laden. Maar wanneer je nog geen OV-chipkaart hebt, kun je die icm Flex erbij bestellen en dan is de eerst mogelijke ingangsdatum 7 dagen na besteldatum omdat die kaart nog geproduceerd en verstuurd moet worden.

Vraag is dus, heb jij je Flex abonnement op een bestaand kaart besteld of op een nieuwe kaart? En wat stond aangegeven als ingangsdatum?


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • August 22, 2023

Dank je wel, ik had inderdaad geen OV chipkaart. Fijn dat u uitlegt hoe het zit. Dan is het weekje wachten geen probleem. Fijne dag, Bas