beantwoord

Ns flex daluren vrij abonnement

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb een daluren vrij abonnement van ns flex. Nu vroeg ik mij af of ik iemand met korting kan laten meereizen zoals het "gewone" daluren vrij ababonnement. En tijdens de spitsuren heb je dan ooo 40% korting zoals het "gewone" abonnement?

Daarnaast vraag ik mij af of het mogelijk is om te zien of je wel of niet betaald voor de reis. En als je betaald hoeveel dan? Want geeft hij in trams bijvoorbeeld 0,00 aan terwijl ik wel betaal.
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 januari 2019, 16:47

Ook bij NS Flex-abonnementen mogen in de daluren maximaal drie reizigers met Samenreiskorting meereizen. Zij krijgen dan 40 procent korting op de ritprijs. In de spitsuren krijgt u met NS Flex Dal Vrij geen korting op de ritprijs en uw medereizigers ook niet. Dat is overigens ook zo bij het klassieke Dal Vrij-abonnement.

U mag met NS Flex Dal Vrij gratis reizen per trein als u in de daluren incheckt. Checkt u in de spitsuren in, of reist u met bus, tram of metro, dan betaalt u vol tarief. In de reishistorie op Mijn NS, en ook in de app, worden de gemaakte reizen getoond met daarbij de prijs die op de volgende factuur in rekening gebracht zal worden. Het kan wel enige dagen duren voordat een gemaakte reis in het overzicht verschijnt.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Eva93 en welkom bij de NS Community,

Het antwoord van Tochjo klopt. Als je verder nog vragen hebt mag je deze hier stellen.
Badge +3
Ook bij NS Flex-abonnementen mogen in de daluren maximaal drie reizigers met Samenreiskorting meereizen. Zij krijgen dan 40 procent korting op de ritprijs. In de spitsuren krijgt u met NS Flex Dal Vrij geen korting op de ritprijs en uw medereizigers ook niet. Dat is overigens ook zo bij het klassieke Dal Vrij-abonnement.

U mag met NS Flex Dal Vrij gratis reizen per trein als u in de daluren incheckt. Checkt u in de spitsuren in, of reist u met bus, tram of metro, dan betaalt u vol tarief. In de reishistorie op Mijn NS, en ook in de app, worden de gemaakte reizen getoond met daarbij de prijs die op de volgende factuur in rekening gebracht zal worden. Het kan wel enige dagen duren voordat een gemaakte reis in het overzicht verschijnt.

Reageer