NS Flex Dalvrij | NS Community
beantwoord

NS Flex Dalvrij

  • 30 December 2022
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

Geachte NS en Lezers,

 

Ik heb zojuist een NS Flex Dal Vrij abonnement afgesloten voor 107,90 per maand. Nu kom ik tot de ontdekking dat het bedrag is opgesplitst in twee delen. Namelijk 1 deel voor het weekend en een deel voor door de weeks.

Is het mogelijk ook een abonnement af te sluiten alleen voor door de weeks, want ik maak in het weekend alleen gebruik van mijn auto?

 

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden?

Robbert

icon

Beste antwoord door Robert B 30 December 2022, 13:23

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Helaas is dat niet mogelijk, Flex abonnementen zijn ‘gestapeld’ dus Dal Vrij is een uitbreiding op Weekend Vrij. Geen brood zonder korst zeg maar, die korst krijg je er altijd bij.

Net zoals je voor € 3,10 de 40% doordeweekse dalkorting kunt toevoegen aan Weekend Vrij van € 31,60 (of aan Weekend Voordeel van € 2,00 en dat is dan samen Dal Voordeel voor € 5,10).

Bij Altijd Vrij bestaat het uit 3 delen, dan komt vrij reizen in de spits er nog bij voor € 254,50 per maand. Iemand die altijd in de spits reist kan dat ook niet los krijgen, die betaalt gewoon € 362,40 per maand.

Best belachelijk eigenlijk. Als je het niet aanbied zou je ook niet de breakdown openbaar moeten maken. Hiermee geef je openlijk toe dat 9 van de 10 mensen die dit abonnement afnemen puur voor werk eigenlijk allemaal extra betalen voor het weekend terwijl er geen gebruik van wordt gemaakt. Ik zou zeggen OF zoals het nu is maar dan is het 1 prijs voor 1 product zonder een breakdown of bied simpelweg 2 producten of ‘onderdelen’ aan zodat je meer markten kan bedienen. 
 

mvg. Marco

Badge +3

Best belachelijk eigenlijk. Als je het niet aanbied zou je ook niet de breakdown openbaar moeten maken. Hiermee geef je openlijk toe dat 9 van de 10 mensen die dit abonnement afnemen puur voor werk eigenlijk allemaal extra betalen voor het weekend terwijl er geen gebruik van wordt gemaakt. Ik zou zeggen OF zoals het nu is maar dan is het 1 prijs voor 1 product zonder een breakdown of bied simpelweg 2 producten of ‘onderdelen’ aan zodat je meer markten kan bedienen. 

Welkom @Mmarco,

Daar zijn inderdaad al discussies over geweest, Dal Vrij voor € 119,95 waarvan € 85,00 voor vrij reizen buiten de spits en € 34,95 voor vrij reizen in het weekend (zoals het op de factuur staat dus).

Werkgevers of penningmeesters doen daar soms moeilijk over, maar voordat NS Flex bestond deed men er natuurlijk totaal niet moeilijk over dat vrij reizen in het weekend standaard inbegrepen was.

Beetje krom om iemand die ‘op saldo’ reist dan wel de volle prijs te vergoeden, en iemand die op rekening reist minder te vergoeden “want voor je reizen in het weekend gaan we niet betalen”. 🙄

Reageer