beantwoord

NS Flex en Voordeelurenabonnement (old skool) gaat dat?

Ola el jefe,

Ik merk bij het aanvragen van een NS flex dat ik mijn e-mail adres moet registrereren. Via dat e-mail adres heb ik mijn Voordeelurenabonnement lopen en dat abonnement wil ik niet opzeggen (40% korting doordeweeks vanaf 900AM, het ganze weekend, nu ook doordeweeks voor 630AM). Je snapt hem.

Als ik een ander e-mail adres gebruik dan krijg ik een andere serie van onmogelijkheden. No bueno, been there done that.

NS kan best extra's plata(€) aan mij verdienen want die NS flex weekend vrij 1e klas is een prima deal.

Hoe krijg ik het voor elkaar om een tweede abonnement (NS flex) te nemen op een tweede kaart? Let op, dat voordeelurenabonnement ga ik niet aanpassen of opzeggen.

Muchas gracias ^_^
icon

Beste antwoord door Staanplaats 4 januari 2019, 00:42

Ik zat net voor de aardigheid even op de nsflex webshop. Niet ingelogd op m'n NS account, als ik het daaraan gekoppelde mailadres invul, inderdaad de verwijzing naar bestellen via Mijn NS.

Wel ingelogd, als ik kies voor een Flex Weekend Vrij, krijg ik de keuze: U kunt NS Flex op een bestaande OV-chipkaart zetten of een nieuwe kaart bestellen.
Ik heb al een Flex kaart en abonnement, weet niet of dat ook werkt met VDU.

Andere mogelijkheid zou zijn buiten de NS een chipkaart op naam te bestellen, en daar achteraf Flex op te laten zetten door de NS. Dan kost dan wel het bedrag voor aanmaken van een nieuwe chipkaart.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Wat is het probleem met afsluiten van Flex via een ander email adres?
-en dan bedoel ik het Flex abonnement op een nieuwe kaart, en het voordeeluren abonnement op de bestaande kaart laten doorlopen.
@Staanplaats
"Wij hebben van u een nieuw e-mailadres ontvangen, waarvoor dank.
Vanaf nu zullen wij met u communiceren via het e-mailadres"

Nieuw e-mail adres.
"Er is al een Mijn NS-account met dit e-mailadres. Ga door en bestel via Mijn NS.Of vul een ander e-mailadres in."

Nieuw e-mail adres en hetzelfde verhaal. Op basis van geboortedatum etc is er koppeling. De database denkt: deze persoon met die en die data bestaat al dus het betreft een aanpassing. Hoe het is opgebouwd laat het raden en dat het niet werkt voor mij kan aan mij liggen.

Vast bedankt voor het advies 😅
Reputatie 2
Ik zat net voor de aardigheid even op de nsflex webshop. Niet ingelogd op m'n NS account, als ik het daaraan gekoppelde mailadres invul, inderdaad de verwijzing naar bestellen via Mijn NS.

Wel ingelogd, als ik kies voor een Flex Weekend Vrij, krijg ik de keuze: U kunt NS Flex op een bestaande OV-chipkaart zetten of een nieuwe kaart bestellen.

Andere mogelijkheid zou zijn buiten de NS een chipkaart op naam te bestellen, en daar achteraf Flex op te laten zetten door de NS. Dan kost dan wel het bedrag voor aanmaken van een nieuwe chipkaart.

Staanplaats schreef:

Een chipkaart op naam bestellen lijkt nog een mogelijkheid die ik even zal onderzoeken 😄
Hallo ChaoCheeBye, welkom op onze Community!
Leuk om te lezen dat je geïnteresseerd bent in NS Flex. Ik raad je aan om het advies van Staanplaats op te volgen!

Reageer