NS Flex - is het mogelijk om te kopen/abonneren bij aankomst op Schiphol mogelijk voor mijzelf en kind | NS Community
beantwoord

NS Flex - is het mogelijk om te kopen/abonneren bij aankomst op Schiphol mogelijk voor mijzelf en kind

  • 15 March 2023
  • 8 reacties
  • 196 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik reis met mijn 17 jarige dochter naar Nederland voor familiebezoek en we zullen regelmatig met de trein reizen in Nederland (21 dagen). Ik wil graag NS Flex regelen voor allebei omdat dit het meest voordelig is. Is dit iets wat we bij aankomst op Schiphol kunnen regelen. Daar begint nameljjk onze eerste treinreis. Het op laten sturen naar Australie is geen optie (komt waarschijnlijk te laat aan) en we hebben geen familie in Amsterdam of omgeving. 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 March 2023, 06:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

NS flex is gekoppeld aan een bankrekening, en ik vermoed dat dit een Nederlandse bankrekening moet zijn.

Heb je die?

Zou zomaar kunnen dat ze in Australië geen IBAN hebben denk ik. Nederlandse bankrekening is overigens niet nodig. Wel een rekening met IBAN. Ze gaan op familiebezoek dus m.i. zou het het handigs zijn als één van de familieleden het bestellen van de Flex-kaarten op zich neemt en dan tevens haar bankrekening gebruikt. Ik zou mij zelfs kunnen voorstellen dat ze na een vlucht uit Australië worden opgehaald (met de trein) en dan gelijk de Flexkaarten worden overhandigd? 

Badge +3

NS Flex is een product dat op een persoonlijke OV-chipkaart moet staan. Als u en uw dochter al zo’n kaart hebben, dan kan het inderdaad snel geregeld zijn. U kunt dan het abonnement van tevoren bestellen en op Schiphol Airport op uw kaart laden.

Als u nog geen persoonlijke OV-chipkaarten hebt, dan gaat dat niet. Zo'n kaart moet eerst gemaakt worden en er wordt een week tijd gerekend voor de productie en verzending van de kaart. In dat geval kan NS Flex pas een week na de bestelling ingaan.

Als u aangeeft hoeveel reizen u in de periode dat u in Nederland bent van plan bent te gaan maken, dan kunnen we met u meedenken over wat de voordeligste optie is qua vervoerbewijzen.

Amsterdam-Weert

Weert - Breda

Breda - Hengelo

Hengelo - Amsterdam 

Amsterdam - Weert

Weert - Maastricht

en waarschijnlijk nog een paar city trips

plus meestal in de spits om er een dag van te maken

 

Reputatie 7
Badge +3

Kijk bij www.spoordeelwinkel.nl of daar een betaalbare citytrip op staat. 

De dochter van 17 kan als er in de daluren gereisd wordt op een jongerenkaartje reizen. Kost €7,95 en is te koop via de ns-app

Ik denk dat ik een OV chip voor allebei ga regelen. Dat is natuurlijk ook een optie en dan wanneer ik in Nederland ben, the NS Flex activeer. De eerste treinrit is dan helaas full price, maar daarna hopelijk wat korting. Dank voor de reaktie.

Reputatie 3

NS flex is gekoppeld aan een bankrekening, en ik vermoed dat dit een Nederlandse bankrekening moet zijn.

Heb je die?

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer jullie samen reizen is 1 persoonlijke ovchipkaart voldoende. Uw dochter kan in de daluren met een jongerenkaartje reizen, dat is voor de reizen die u wilt maken vaak goedkoper dan 40% korting. U kunt met een flex abonnement uw dochter ook met samenreiskorting laten meereizen. Daar heeft zij geen chipkaart voor nodig, zij kan online een samenreiskaartje kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen gaan ze 's ochtends meestal in de spits reizen. Maar goed, daar zou je dan een los ticket vol tarief voor kunnen kopen.

Reageer