beantwoord

ns flex kan niet overgezet worden na vervanging verlopen kaart

  • 4 March 2022
  • 2 reacties
  • 1610 Bekeken

Op advies van de NS (productpagina) heb ik een geldige OV kaart toegevoegd in mijn NS. Volgens de eerdere toezegging zou de het Flex basis abonnement automatisch overgezet worden van de verlopen op de geldige kaart. Gebeurd echter niet en zelf kan ik dit ook niet. Melding product niet beschikbaar. Klantenservice komt niet verder dan verwijder u verlopen kaart met alle producten en vraag dan opnieuw flex basis aan. Misschien lukt het dan wel. Afgezien van het feit dat ik dan mijn hele reishistorie kwijt ben betekend dit ook € 10.- extra voor een nieuw flexbasis abonnement. Bovendien geen garantie dat deze oplossing werkt van de klantenservice.

Vraag derhalve kan ik op een andere wijze alsnog de producten overzetten op de geldige kaart.

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 March 2022, 19:50

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi adenia44. Welkom bij de Community.

Een NS-abonnement zal alleen automatisch overgezet worden op een nieuwe kaart als de nieuwe kaart als ‘vervangende kaart’ is aangevraagd en nieuwe als ‘nieuwe kaart’. Als je een vervangende kaart aanvraagt worden producten automatisch van de oude naar de nieuwe kaart overgezet. Vraag je een nieuwe kaart aan, dan gebeurd dat niet en is de kaart leeg. Helaas is het niet mogelijk om een NS Flex abonnement over te zetten op een nieuwe kaart. Je zal dan het NS Flex abonnement op de verlopen kaart dienen te beëindigen (via onze Klantenservice) en met de nieuwe kaart een nieuw NS Flex abonnement afsluiten. Je verlopen kaart kan je, met oog op het inzien van je reishistorie, in je Mijn NS-account laten staan. De nieuwe kaart kan er zonder problemen aan toegevoegd worden.

Je geeft aan dit advies op een productpagina te hebben gelezen. Ik verneem graag op welke pagina je deze informatie hebt gevonden zonder dit, indien nodig, aangepast kan worden.

Badge +3

Volgens mij kunnen bestaande klanten gewoon NS Flex Basis aanvragen op een andere kaart (die je dus al hebt), zonder die €10 eenmalige kosten.

Voor de rest volstaat het om NS te vertellen dat je andere kaart verlopen is (dat zou men overigens al lang moeten weten), zodat je daar niet meer elke maand een NS Flex factuur van € 0,00 voor blijft krijgen.

Reageer