beantwoord

NS flex koppelen

  • 22 April 2023
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Dag NS medewerker.

Mogelijk kan in de beschrijving van het abonnement ook vermeld worden dat je bij de ns moet inloggen en vervolgens je kaart moet koppelen. Ik heb dit gemist en denk niet dat ik de enige ben.

Als je de kaart niet koppelt kun je hem niet gebruiken?

Ik ga sinds jaren weer voor het eerst op reis met de ns. Ik kom op het station en dan?

Hoe krijg ik de korting voor de 2de persoon die met mij mee reist?

 

Hartelijke groet Tineke Korendijk 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 22 April 2023, 12:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Tien10,

Als u voor de eerste keer een Flex-abonnement heeft besteld, moet u deze “ophalen” bij een kaartautomaat. Dit kan vanaf de ingangsdatum van het abonnement. U krijgt ook een e-mail waarin dit vermeld wordt.

Als u vervolgens in de daluren incheckt, wordt eventuele korting automatisch berekend.

Voor de Samenreiskorting hoeft u zelf niks te doen. Uw medereiziger moet de Samenreiskorting ophalen bij een automaat, activeren in de app of Mijn NS, of een e-ticket kopen, afhankelijk van de situatie. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html voor meer informatie.

De kaart koppelen aan Mijn NS is handig, maar niet per se noodzakelijk dacht ik. Volgens mij wordt dit overigens automatisch gedaan bij het bestellen.

Ik heb mijn OV chipkaart gekoppeld aan NS Flex. Nu probeer ik de kaart van mijn vrouw ook te koppelen aan NS Flex maar dat lukt niet omdat ik de melding krijg dat haar geboortedatum niet klopt ????

Wat moet ik doen.?Haar geboortedaum staat waarschijnlijk niet goed vermeld op haar persoons persoonsgegevens van de kaart .Helaas is het verdomde moeilijk om contact te krijgen met NS , je kunt zelfs geen mail sturen of chatten. Heel slecht.. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mijn OV chipkaart gekoppeld aan NS Flex. Nu probeer ik de kaart van mijn vrouw ook te koppelen aan NS Flex maar dat lukt niet omdat ik de melding krijg dat haar geboortedatum niet klopt ????

Wat moet ik doen.?Haar geboortedaum staat waarschijnlijk niet goed vermeld op haar persoons persoonsgegevens van de kaart .Helaas is het verdomde moeilijk om contact te krijgen met NS , je kunt zelfs geen mail sturen of chatten. Heel slecht.. 

NS klantenservice is telefonisch, via Twitter, Facebook en chat bereikbaar, niet per mail.

Je kunt in mijnNS kijken welke geboortedatum daar staat.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mijn OV chipkaart gekoppeld aan NS Flex. Nu probeer ik de kaart van mijn vrouw ook te koppelen aan NS Flex maar dat lukt niet omdat ik de melding krijg dat haar geboortedatum niet klopt ????

Wat moet ik doen.?Haar geboortedaum staat waarschijnlijk niet goed vermeld op haar persoons persoonsgegevens van de kaart .Helaas is het verdomde moeilijk om contact te krijgen met NS , je kunt zelfs geen mail sturen of chatten. Heel slecht.. 

Zoals ik in je andere topic ook al had gezegd:

Neem hiervoor rechtstreeks contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Zij kunnen e.e.a. nakijken en als het goed is corrigeren.

Reageer